וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב בוערת: מפגינים הציתו משרדי ממשלה בטריפולי; ראש שבט איים לפגוע ביצוא הנפט

סוכנויות הידיעות

21.2.2011 / 12:13

מחיר הנפט עולה ל-88.07 דולר לחבית; לוב מחזיקה בעתודות הנפט הגדולות באפריקה, 44.3 מיליארד חביות



מחיר הנפט מזנק היום ב-2.2%, זה היום הרביעי ברציפות, ומחיר הזהב עולה לשיא של שבעה שבועות ה עקבות ההסלמה במתיחות במזרח התיכון לאחר שבנו של שליט לוב מועמר קדאפי הזהיר מפני מלחמת אזרחים במדינה, החברה בארגון יצואניות הנפט אופ"ק.



סלים סאיף אל-איסלאם קדאפי, בנו ויורשו המיועד של שליט לוב מועמר קדאפי, הזהיר אתמול בנאום טלוויזיוני מפני "נהרות של דם" שישטפו את המדינה אם המהומות יתפתחו לכדי מלחמת אזרחים ונשבע להילחם "עד הכדור האחרון". יותר מ-200 מפגינים נהרגו על ידי כוחות הממשלה במהלך העימותים בעיר בנגזי, שהתפשטו גם לבירה טריפולי. המפגינים ממשיכים במחאתם זה היום השביעי וגודשים את רחובות הבירה, כך נמסר מעדי ראייה. עוד דווח כי בנייני ממשלה בבירה עולים באש, בהם בניין הטלוויזיה הממלכתית.



.



במקביל, ראש שבט אל-סואיה במזרח לוב איים לפגוע ביצוא הנפט של המדינה למדינות המערב אם השלטונות לא ישימו קץ לדיכוי המפגינים בתוך 24 שעות. לוב מחזיקה בעתודות הנפט הגדולות ביותר באפריקה, 44.3 מיליארד חביות נכון ל-2009, ומייצאת נפט בהיקף השווה ל-8% מצריכת הנפט השנתית בארה"ב.



מחיר החוזים על הנפט מסוג light crude למסירה באפריל מזנק כעת ב-2.2% ל-88.07 דולר לחבית. מחיר הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, עולה ב-1.8% ל-104.35 דולר לחבית. "המצב במזרח התיכון מעורר חשש רב, במיוחד משום שהוא משפיע על מחיר הנפט. אם המחיר יעלה ב-30-20 דולר, הכלכלה עולמית תיכנס למיתון נוסף", אמר ביל בילצ'ר, הכלכלן הראשי של חברת מירה אסט סקיוריטיז, לבלומברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully