וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן יונגר על הפרסומים כי נובל תכניס שותפה לפיתוח לווייתן: "אין בכך כדי לפגוע בשותפות"

ליאור זנו

21.2.2011 / 12:40

"ייתכן כי נובל תעשה זאת על ידי הקצאה מחלקה במאגר ולא מחלקם של יתר השותפים"



מניית נסחרת הבוקר בירידות שהגיעו עד ל-7%, וכעת עומדות על כ-3.5%. אחת מהסיבות לירידות היא בפרסומים לפיהם בדו"ח שפירסמה נובל אנרג'י, מפעילת קידוח לווייתן, לפני מספר ימים ציינה החברה כי ייתכן ולא תוכל לפתח לבדה את מאגרי הגז הגדולים שנתגלו מול חופי ישראל.



ערן יונגר, אנליסט האנרגיה של מגדל שוקי הון סבור כי "אין בהודעה זו להוות פגיעה אפשרית בחברות וביחידות ההשתתפות הנסחרות". יונגר העריך כי "חברת נובל, אשר נבחרה כמפעילת הפרוייקט, גם אם תיאלץ להיעזר בחברות אחרות תעשה זאת, לאור גילוי ממצאי נוספים או עלייה בכמויות במאגרים, ואף ייתכן כי תעשה זאת על ידי הקצאה מחלקה במאגר ולא מחלקם של יתר השותפים".



על כן, לדעתו של יונגר "אין בהודעה זו לפגוע בשוויין של יתר השותפויות לא מפאת דילול אפשרי ובהסתברות נמוכה מאוד רק בעת גילויים נוספים במאגר וכאן דווקא אנו צופים הצפת ערך נוספת לשווי המאגרים".



"קידוחי הים מול חופי ישראל הינם מורכבים ללא קשר לכמות שנתגלתה. עומק המים והקרקע והמרחק מהחוף הינם חריגים גם בהיבט כלל עולמי. על מורכבות זו נוספו, לשמחתנו, תגליות גדולות בהיקפן וכן האפשרות להימצאות נפט בפרוספקט לווייתן", אמר יונגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully