וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגולטורים בסין יבקשו מהבנקים להקים מנגנונים שיכינו אותם להתמודדות עם משבר אשראי

סוכנויות הידיעות

21.2.2011 / 13:18

הרגולטורים יגבירו את הפיקוח על חמשת הבנקים הגדולים בסין וידרשו מהם למכור אג"ח להמרה



הרגולטורים הפיננסיים בסין מתכוונים לדרוש מהבנקים להכין מנגנונים שיאפשרו להם לשמור על הונם במקרה של משבר אשראי - כך אמר אדם המקורב לעניין לבלומברג.



במסגרת דרישות הרגולטורים, בנקים אשר נחשבים כחשובים ביותר למערכת עשויים להיאלץ למכור אג"ח להמרה, לדברי המקור. בנוסף, לרגולטורים יינתנו סמכויות רחבות יותר לפיקוח על בנקים אלה על מנת לזהות סיכונים בשלב מוקדם.



סין עושה מאמצים להימנע מהישנותו של המשבר הבנקאי האחרון, אשר גרם לממשלה להוציא יותר מ-650 מיליארד דולר במשך עשור כדי לחלץ את הבנקים. החששות מכך שהידרדרות איכות הנכסים של הבנקים עלולה לפגוע בכלכלה השנייה בגודלה בעולם עלו בעקבות זינוק בהיקף האשראי בסין ב-2009.



"הרגולטורים משלבים מנטליות של משבר בפיקוח היומיומי על הבנקים, כדי לוודא שכל המנגנונים יפעלו כשהצרות הגדולות יגיעו", אמר טאנג יאיון, אנליסט בנורתאיסט סקיוריטיז.



הבנקים הגדולים בסין הצליחו להקטין את יחס ההלוואות הבעייתיות ל-1.15% ב-2010, לעומת 17.2% ב-2003, אז הוקמה רשות הפיקוח על הבנקים בסין (crbc).



ממשלת סין רואה חמישה בנקים כבעלי חשיבות מערכתית גבוהה - icbc, צ'יינה קונסטרקשן בנק, אגריקלצ'ורל בנק אוף צ'יינה, בנק אוף צ'יינה ובנק אוף קומיוניקיישנס. דוברי הבנקים סירבו להגיב לבקשת תגובה של בלומברג. גורם ב-cbrc, שביקש להישאר בעילום שם, אמר לבלומברג כי הרשות אכן בוחנת הקמת מנגנונים לחילוץ עצמי של הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully