וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונן טוב: ביטוח המנהלים מוכר בזכות השילוב השיווקי הקסום בשמו

נועם בר

21.2.2011 / 13:40

חנה פרי-זן, המשנה למנכ"ל בנק הפועלים: החסם שלנו נמצא בייעוץ על מוצרים עם מרכיבים ביטוחיים"



"ישנו תהליך די ברור של גידול משמעותי בחיסכון ארוך הטווח. כולם מבינים את זה וכולם נעים מהחיסכון קצר הטווח לחיסכון ארוך הטווח. גם פסגות קיבלה החלטה משמעותית לגדול בתחום - גם אורגנית וגם באמצעות רכישה של גוף מהתחום. הצעות כאלה מגיעות היום מכל הגופים" - כך אמר רונן טוב, מנכ"ל בית ההשקעות פסגות בכנס ים המלח של לשכת רואי החשבון. זו הופעתו הראשונה של טוב בכנס מאז נכנס לפני חודש וחצי לכסא המנכ"ל בפסגות במקומו של רועי ורמוס.




טוב, שהגיע מעמדת מספר שתיים במגדל וניהל שם את חטיבת הלקוחות האחראית על פעילות ביטוחי המנהלים הגדולה ביותר בישראל, טען כי תמיד היה ביטוח המנהלים מוצר פחות טוב מפנסיה. "ביטוח מנהלים זה אחד משמות המותג היותר מוצלחים שהיו אי פעם. זה שנים שהמוצר הזה מוכר בזכות השילוב השיווקי הקסום בשם שלו שמכיל חיבור בין ביטוח למנהלים. שאלה אותי פעם ידידה המלצה על גמל וביטוח מנהלים על פנסיה.



קודם לכן דיברה חנה פרי-זן, המשנה למנכ"ל בנק הפועלים. "אנחנו במגמה שיועצי ההשקעות הפיננסים בבנקים, אלו שקיבלו רישיון ייעוץ מהרשות לני"ע, יעשו גם רישיון פנסיוני וככה יהפכו ליועצים הוליסטיים שנותנים ייעוץ בכל הרבדים הפיננסים ולא רק פנסיונים", אמרה.



לדבריה, יש זיקה בין הרבדים האלה ויותר נכון לייעץ על החיסכון הפנסיוני כשיודעים את שאר ההיבטים בחיסכון הכולל שיש ללקוח. "כיום בין החסמים היותר משמעותיים בכניסה שלנו לתחום הפנסיוני, מלבד העדר המסלקה הפנסיונית, הוא זה שאנחנו עדיין לא מייעצים על מוצרים עם מרכיבים ביטוחיים", הוסיפה פרי-זן.



פרי-זן קראה לאוצר לאפשר לבנקים לחזור למצב שהיה בעבר, לפני וועדת בכר, בו לבנקים היתה גישה ישירה למעסיקים כשלדבריה זה אמור לשפר את הייעוץ הפנסיוני שניתן לציבור. פרי-זן הצהירה כי אם הבנקים יהוו בעוד מספר שנים 50% מהייעוץ הפנסיוני זה בהחלט יספק אותם.







"בכל העולם החיסכון הפנסיוני נמצא בתהליך של טרנספורמציה רצינית בעקבות שורה של רפורמות. החיסכון הפנסיוני כיום לא כולל את הפנסיה התקציבית אשר מהווה בישראל 877 מיליארד שקל. אנחנו מפקידים 4 משכורות בשנה עבור החיסכון הפנסיוני. במהלך שני שליש מחיינו הבוגרים אנחנו חוסכים בשביל להבטיח פנסיה לשליש האחרון של החיים", הוסיפה.



פרי-זן הצביעה על מגמת ההתארכות בתוחלת החיים שיוצרת בעיה אמיתית איתה צריך החיסכון הפנסיוני להתמודד. "ב-2030 יהיו כבר למעלה ממיליון איש בישראל שיהיו מעל גיל 65. גבר שכבר שורד ומגיע לגיל 65 תוחלת החיים שלו היא 83.4 שנה. הוא יצטרך להצליח לכלכל את עצמו בכל התקופה הארוכה הזו. לנשים זה אפילו ארוך יותר. אישה שהגיעה לגיל 65 תוחלת החיים שלה עומדת על 85.5 והתוחלת הזו כל הזמן גודלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully