וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב בוערת ומחיר הנפט בעולם מזנק

אשר שכטר

21.2.2011 / 13:45

המהומות בלוב, שמחזיקה בעתודות הנפט הגדולות באפריקה, משפיעות על מחירו המזנק. BP ודיע על כוונתה לפנות את עובדיה בעוד שבטים מאיימים לפגוע ביצוא הנפט אל מחוץ למדינה

מחיר הנפט מזנק היום ב-3.5%, זה היום הרביעי ברציפות, ומחיר הזהב עולה לשיא של שבעה שבועות בעקבות ההסלמה במתיחות במזרח התיכון לאחר שבנו של שליט לוב מועמר קדאפי הזהיר מפני מלחמת אזרחים במדינה, החברה בארגון יצואניות הנפט אופ"ק.

סלים סייף אל-איסלאם קדאפי, בנו ויורשו המיועד של שליט לוב מועמר קדאפי, הזהיר אתמול בנאום טלוויזיוני מפני "נהרות של דם" שישטפו את המדינה אם המהומות יתפתחו לכדי מלחמת אזרחים ונשבע להילחם "עד הכדור האחרון". יותר מ-200 מפגינים נהרגו על ידי כוחות הממשלה במהלך העימותים בעיר בנגזי, שהתפשטו גם לבירה טריפולי. המפגינים ממשיכים במחאתם זה היום השביעי וגודשים את רחובות הבירה, כך נמסר מעדי ראייה. עוד דווח כי בנייני ממשלה בבירה עולים באש, בהם בניין הטלוויזיה הממלכתית.

הפגנות נגד קדאפי בלוב. AP
מהומות בטריפולי/AP

44.3 מיליארד חביות נכון ל-2009

במקביל, ראש שבט אל-סואיה במזרח לוב איים לפגוע ביצוא הנפט של המדינה למדינות המערב אם השלטונות לא ישימו קץ לדיכוי המפגינים בתוך 24 שעות. לוב מחזיקה בעתודות הנפט הגדולות ביותר באפריקה, 44.3 מיליארד חביות נכון ל-2009, ומייצאת נפט בהיקף השווה ל-8% מצריכת הנפט השנתית בארה"ב.

ענקית הנפט BP אמרה היום כי היא מתכוננת לפינוי עובדיה מלוב. החברה "עוקבת מקרוב אחר המצב, ותפנה את עובדיה בימים הקרובים אם המצב בלוב לא ישתנה", אמר דובר BP דיוויד ניקולס. החברה נמצאת בשלבים מוקדמים של הכנות לקידוחי נפט בלוב, והשעתה את פעילותה בעקבות המהומות במדינה.

מחיר החוזים על הנפט מסוג Light Crude למסירה באפריל מזנק כעת ב-3.5% ל-89.09 דולר לחבית. מחיר הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, עולה ב-1.8% ל-104.35 דולר לחבית. "המצב במזרח התיכון מעורר חשש רב, במיוחד משום שהוא משפיע על מחיר הנפט. אם המחיר יעלה ב-30-20 דולר, הכלכלה עולמית תיכנס למיתון נוסף", אמר ביל בילצ'ר, הכלכלן הראשי של חברת מירה אסט סקיוריטיז, לבלומברג.

  • עוד באותו נושא:
  • לוב
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully