וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל מדינת ניו יורק לשעבר: "קינאתי בצמיחה של שטייניץ; אצלנו מוציאים מיליארדים על תמריצים"

גיא גרימלנד

21.2.2011 / 14:22

חמי פרס: אני חושב שעסקת מכתשים אגן עם כמצ'יינה הסינית היא עסקה נהדרת, עוד נראה הרבה עסקות כאלה



מושל מדינת ניו יורק לשעבר, ג'ורג' פטאקי, מתח הבוקר ביקורת לא מעודנת על ממשל אובמה וטען כי הוא מאמין שישראל נוקטת במדיניות כלכלית אחראית בכל הנוגע לצמיחה, בעוד ארה"ב עושה בדיוק ההיפך.



"למען האמת קצת קינאתי כששמעתי את שר האוצר שלכם, יובל שטייניץ, מדבר על על קצב צמיחה שנתי של 7.8% ועל המדען הראשי שלכם מדבר על כך שישראל ראשונה בעולם בהשקעה במו"פ אזרחי. בארה"ב המצב הפוך. משקיעים המון כספים בהווה, לא בחדשנות והתכוננות לעתיד. ממשל אובמה הקצה בשנה האחרונה 840 מיליארד דולר, כספי תמריצים, במקום להשקיע את הכסף בחדשנות ובפיתוחים טכנולוגיים. עסקים קטנים הם אלה שיוצרים משרות. לא תמריצים", אמר פטאקי בכנס של בית ההשקעות לנדאמרק ונצ'רס שנערך בתל אביב ועסק בהשקעות ועסקות בהיי-טק הישראלי.



חמי פרס, מייסד מנהל קרן הון סיכון פיטנגו, אמר שבעוד מדינת ישראל הסתמכה בשנות ה-90' על העלייה הרוסית כקטליזטור לכלכלה הישראלית, הצמיחה בעשור הבא תגיע מהאוכלוסייה שלא משתתפת כעת בשוק העבודה. "הכוונה לבני מיעוטים וחרדים. התחלנו לפני שנתיים להשקיע בקרן שמשקיעה בחברות טכנולוגיה ערבית, ואני מקווה שעוד עסקות כאלה יקרו בעתיד".



פרס ציין כי לצד הערכה הרבה שלו כיום לארה"ב, שמאז ומתמיד היוותה שוק יעד ראשוני לחברות ההיי-טק הישראליות, סין הופכת להיות כוח כלכלי משמעותי שגורר עניין בישראל. "אנחנו צריכים בהיבט הזה לפעול בשני דרכים. להמשיך להשקיע בחדשנות ושנית לפנות לשוק הגלובלי. אנחנו בפיטנגו משתפים פעולה עם משקיעים סינים. השקענו בחברה סינית שיצאה להנפקה בשנה שעברה. אנחנו מאמינים שאם אתה רוצה לפעול באופן גלובלי ולהתחבר לסין - זה לא מספיק לפתוח אך ורק משרד. אתה צריך לייצור יחסים, ולכן ביצענו את ההשקעה הזאת. אני חושב שעסקת מכתשים עם כמצ'יינה הסינית היא עסקה נהדרת, זאת רק ההתחלה עוד נראה הרבה עסקות כאלה. בדומה לארה"ב, גם סין תהיה מנוע צמיחה לתעשיית ההיי-טק הישראלית". פרס העריך בסיום דבריו שתחום מדעי המוח עדיין בתולי ופיתוח טכונלוגיות לתחום זה צפוי להוליד עוד הזדמנויות רבות להיי-טק הישראלי.



דב בהרב, לשעבר מנכ"ל אמדוקס וכיום דירקטור בחברת מלאנוקס, אמר כי מהפיכת הסלולר והאינטרנט יוצרות היום שינויים מהותיים בעולם הטכנולוגיה ויש בהן פוטנציאל גדול להיי-טק הישראלי. "העולם עובר למובייל ולאינטרנט. תעשיית הסלולר מייצרת היום טריליון דולר. 250 מיליארד דולר מגיעים מתעבורת מידע במכשירי סלולר".



שי וייס, מקרן וירג'ין גרין פאנד המשקיעה בקלינטק ואנרגיות מתחדשות, אמר שהוא מאמין שמנוע הצמיחה הבא יבוא מעולם הקלינטק. "אנחנו מחפשים להשקיע בפתרונות טכונלוגיים שיוצרים אנרגיות חדשות, מטפלים בשפכים ופסולת או מייעלים את השימוש באנרגיות קיימות. ביצענו שתי השקעות עד כה בישראל: בחברת מטרולייט, שפיתחה מוצרים החוסכים עד 60% מהאנרגיה בתחום תאורות רחוב ותאורות מסחריות; ובחברת גרין רואד המפתחת טכנולוגיות לבטיחות בנהיגה. "יש בישראל חדשנות שמאוד רלוונטית לנו", סיפר וייס. "מפגש בין טכנולוגיות מסורתיות לפתרונות it חדשים".



גם פטאקי העריך שמנוע הצמיחה הבא טמון בענף הקלינטק. "דב בהרב מדבר על המיליארדים שיעברו מקול למידע, אני מעריך שאותו דבר יקרה גם עם עולם האנרגיה. מיליארדים יעברו מהשקעה בתשתיות באנרגיות קיימות כמו נפט ל'רשת חכמה' (smart grid). כבר לא יהיו תחנות כוח גדולות אלא לכל מקום, בית חולים, בית משרדים גדול, יהיה תחנת הכוח שלו. וכל תחנת כוח מקומית קטנה תחובר לרשת החכמה שתאפשר לך לזהות מהם ביקושי הצריכה וכיוצא בזה".



פטאקי אמר כי קיימת גם הזדמנות גדולה בשוק התחבורה. "אני לא יודע איזו טכנולוגיה חלופית תתבסס. האם זה יהיה גז, חשמל או תאי דלק, אבל בהחלט מקורות האנרגיה של תשתיות התחבורה הולכות ומשתנות. זה לא קורה רק בארה"ב אלא בעולם כולו. הקלינטק והשינוי שעובר עולם התחבורה יוצרת הזדמנות חדשה ומשרות חדשות, בישראל , בארה"ב ובכל רחבי העולם".



בהרב העיר לדבריו של פטאקי וציין כי כדי שרפומות בתחום האנרגיה והתחבורה יקרו יש צורך במאמץ קבוע מצד הממשל או בשיתוף פעולה במסגרת חברות גדולות. "רק כך אתה יכול לשנות את העולם. אפל הציגה פתרון מקצה לקצה. היא חתמה על הסכם עם at&t ויצרה את האפסטור ואפשרה למפתחים לפתח אפליקציות וכמובן פיתחה את המכשיר עצמו. היא הציגה פתרון שלם ואפשרה לו להצליח בגלל שהוא תוכנן מקצה לקצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully