וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטה המאבק האזרחי בדלק: עיני תפס עלינו טרמפ

חן הלפרן

25.2.2011 / 9:20

מוביל המאבק האזרחי במחירי הדלק החליט לתקוף את יו"ר ההסתדרות ושאר הארגונים, שמנסים לזקוף לזכותם את ההצלחה. "ההסתדרות לא באה כתומכת במאבק אלא לקחה עליו בלעדיות"

למרות פעולות הממשלה, שהובילו להורדת של 23 האגורות במחיר הבנזין לאחרונה, המחאה האזרחית שקמה בתחילת השנה נגד עליות המחירים בכלל ועליית מחיר הדלק בפרט, טרם סיימה את פעילותה. כעת, שעדיין מרחף מעל סימן השאלה בנוגע לשביתה הכללית במשק עליה הכריזה ההסתדרות, ולאחר שנראה כאילו סוף סוף הצליחה המחאה להתרומם ולביא ליציאתם של האזרחים הפשוטים לרחובות, החליט מוביל מטה המאבק האזרחי, זאב גראואר, לפתוח את פיו ולומר את דעתו על אלו שמבקשים לזקוף את הקרדיט על הצלחת הפעולות.

"לפני שלושה חודשים לערך כשכולם התבכיינו על העובדה שהולכים לעלות להם את מחירי הדלק, החלטתי להוציא את המחאה מחוץ לכותלי הנט ולהיות אקטיבי בשטח", סיפר גראואר. "תחילה זה היה נראה כאילו אני יוצא למחאת יחיד. עשיתי המון טלפונים והגעתי לכל ראשי הארגונים והצלחתי לגייס פעילים שיצאו איתי לפעולה", אמר.

"אני מאמין שאם לא הייתי מתחיל את גל המחאות, נושא הדלק לא היה עולה לכותרות ואנשים היו ממשיכים לסבול בשקט. לאחר שהמחאה החלה והתפשטה כמו אש בשדה קוצים וכולם הבינו שמדובר במחאה צודקת שתופסת כותרות מפרגנות, יש כאלה שניסו לתפוס עליה טרמפ ואף להשתלט על ההגה", סיפר.

"אנחנו מכבדים ומחבקים את כל אלה שהחליטו להצטרף ולתמוך במאבק האזרחי", אמר גראואר, וציין לטובה את ח"כ עמיר פרץ, שתמך במאבק ולא ביקש במה. "להפך. הוא ביקש והציע להשאיר את המחאה כמחאה ציבורית אותנטית וטען שרק כך היא תצליח, ח"כ פרץ מייעץ לנו מתחת לפני השטח ואין לו שום אינטרס פוליטי שנראה לעין".

"עושים הון פוליטי על המאבק האזרחי"

ואולם, שלא כמו ח"כ פרץ, ציין גראואר את אלו שלטעמו ביקשו "לעשות הון פוליטי", על חשבון המאבק האזרחי. "להפתעתנו", סיפר, "לאחר יותר מחודשיים, הודיע יו"ר ההסתדרות עופר עיני על כך שההסתדרות מאיימת בשביתה ומקימה מטה מאבק בהוזלת מחירי הדלק והמים. התקשרתי אליו והסברתי לו שהמאבק שכבר החל הוא מאבק ציבורי אותנטי וביקשתי שיתמוך בנו ויחבור אלינו על מנת שנוכל להעצים את המחאה".

"עיני מצדו הסביר לי שיש לו יועצים מקצועיים שיחליטו על צעדי המחאה ורמז שאין מקום לשיתוף פעולה עם האזרח הפשוט, זאת למרות שהדגשתי בפניו שהאזרח הוא זה שהחל את המחאה וזה אבסורד שהוא מתחיל מחאה שכבר החלה", סיפר גראואר. לדבריו, "עיני אינו מעוניין בשיתוף פעולה. הוא רוצה לעשות את זה לבד ולזקוף הכל לזכותו - לצערי הרב, ההסתדרות לא באה כתומכת במאבק אלא לקחה עליו בלעדיות".

"חשוב לי להבדיל את עצמנו ממחאת ההסתדרות מכיוון שההסתדרות אינה מייצגת את מחאת האזרחים, עיני מנסה לקדם את נושא משכורות המינימום ובכך שאר נושאי המחאה נרמסים ומקבלים הקלות מזעריות, אם בכלל, שנשמעות כבדיחה עלובה", ציין. "וזו לא רק ההסתדרות. ישנם גופים נוספים שמצטרפים אלינו ומנסים להתבלט באור הזרקורים ולקדם את עצמם ואת הגוף שאותו הם מייצגים".

גראואר הדגיש, כי הנושא החשוב אותו ניסה להסביר הוא כי ריבוי קבוצות שפועלות בנפרד למען אותה מטרה, עלולות לבלבל את הציבור ולהרחיקו. "לאור הצלחת המחאה נפתחו עוד מספר קבוצות לא גדולות במיוחד, שמנסות להוציא אל השטח פעולות מחאה. זה מצוין ואנחנו מעודדים אותם. הבעיה העיקרית היא שכשקבוצה כזו יוצאת להפגנה עם 20-30 פעילים, זה לא נראה טוב והתקשורת ועמה הציבור, רואים בכך ככישלון. לכישלונות בדרך כלל אף אחד לא אוהב להצטרף, אנשים מצטרפים להצלחות ולקבוצות גדולות עם כוח".

"אנחנו קראנו וקוראים שוב ושוב לכל הקבוצות להתאחד ולהתאגד ובכך נחזק את עצמנו ונקדם את מטרות המחאה. המחאה החלה כמחאה אזרחית עממית ללא השתייכות למפה הפוליטית. אנחנו משתדלים לשמור עליה כמחאה ששייכת לכולם, שכל אזרח ואזרח יוכל להצטרף אליה מבלי להתייחס לדעותיו הפוליטיות", הסביר.

מטה המאבק האזרחי במחירי הדלק יקיים הפגנה גדולה ביום שלישי, ה-1.3 מול מרכז הקונגרסים בחיפה, במקביל לכנס כלכלי שיערך במקום בהשתתפות שר האוצר יובל שטייניץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully