וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת המשכנתאות הבריטית הליפקס תשלם כחצי מיליארד ליש"ט כפיצוי ללקוחות

סוכנויות הידיעות

21.2.2011 / 15:29

הליפקס הגיעה להסכם עם רגולטור המגזר הפיננסי בבריטניה לאחר שלא התריעה על העלאת ריביות



חברת המשכנתאות הליפקס צפויה לשלם פיצוי בסך חצי מיליארד ליש"ט לאחר שהעלתה את שיעור הריבית על משכנתא סטנדרטית בריבית משתנה מבלי להודיע ל-600 אלף לקוחות. הליפקס הגיעה להסכם עם רגולטור המגזר הפיננסי בבריטניה, fsa, כיוון שניסוח מטעה בחוזים על המשכנתאות עשוי היה לגרום ללקוחות לחשוב כי יקבלו התרעה, אם כי בפועל לא התחייב הבנק להודיע על כך אלא למי שנטלו רק חלק מהמשכנתא שלהם בריבית משתנה, ואת החלק השני בריבית קבועה.



הליפקס החליטה ב-16 בספטמבר 2007 להעלות את הריבית על המשכנתאות בריבית משתנה ל-3% מעל ריבית הפריים, לעומת 2% בלבד בחוזה המקורי. הלקוחות אמנם קיבלו הודעה על השינוי בגובה התשלומים, אך הליפקס לא הבהירה כי השינוי הוא בשל השינוי שהיא ביצעה, ולא בשל שינויים בריבית הפריים. למעשה, הריבית בבריטניה החלה לרדת בתקופה זו, מה שעשוי היה להוסיף לבלבול בקרב הלקוחות.



הליפקס הודיעה כי תתחיל ליצור קשר עם הלקוחות באפריל, וכי היא צופה לשלם בסופו של דבר לכ-300 אלף לקוחות. הלקוחות יקבלו תשלום על בסיס הפרש התשלומים שהיו מבצעים אילו היתה הריבית נותרת על פריים + 2% כפי שהיה בתחילת החוזה, לבין אלו שנדרשו להם בפועל.



הליפקס, או hbos, נרכשה על ידי לוידס בנקינג גרופ בעקבות המשבר, במסגרתו חברות משכנתאות רבות נקלעו לקשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully