וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האירועים בלוב העיבו על אחד העם

ואדים סבידרסקי

21.2.2011 / 17:00

יום המשסר השני לשבוע בבורסת תל אביב ננעל במגמה שלילית על רקע המתיחות במדינות ערב. מדד ת"א 25 ירד בב-0.3% ות"א 100 נחללש בשיעור דומה. מדד מניות הנדל"ן ירד ב-0.1%

המסחר בבורסת תל אביב נחתם היום בירידות שערים קלות על רקע המתיחות וההפגנות בלוב ובמדינות ערב שממשיכות להשפיע על המצב הגיאופוליטי באזור ועל שווקי הון בעולם.

הערב גם תפרסם החלטת בנק ישראל לגבי גובה הריבית במשק לחודש מארס. בוול סטריט לא יתקיים מסחר לרגל יום הנשיא.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.3%, ונסגר ברמה של 1,331 נקודות. מדד ת"א 100 נחלש ב-0.3% גם הוא ונסגר ברמה של 1,227 נקודות. מדד מניות הבנקים עלה ב-0.1% ומדד מניות הנדל"ן יורד ב-0.1%. המחזורי המסחר הסתכמו בכ-1.6 מיליארד שקל, נמוך מהממוצע היומי המקובל.

השוק הסולידי כבר מגלם את התחזית להעלאת הריבית במשק. איגרות חוב ממשלתיות צמודות למדד המחירים נסחרו היום במגמה מעורבת תוך שינויים קלים של עד 0.1% בלבד. יחד עם זאת, מדדי אג"ח קונצרניים עברו להיסחר בטריטוריה שלילית ואיבדו כ-0.2%.

מקרו - ישראל

בקרב הכלכלנים קיימת תמימות דעים לגבי החלטת הריבית הצפויה אחה"צ. כל 12 הכלכלנים שהשתתפו בסקר של ספקית המידע הפיננסי בלומברג, סבורים כי הנגיד יעלה את הריבית ב-0.25% לרמה של 2.5% - העלאה שנייה ברציפות, וזאת על רקע התגברות ניכרת של הלחצים האינפלציוניים במשק וחריגה של האינפלציה מיעד הממשלה. החלטת בנק ישראל צפויה להתפרסם היום בשעה 17:30.

במקביל, המדד המשולב של מחלקת המחקר בבנק ישראל עלה ב-0.4% בחודש ינואר ומצביע על המשך הצמיחה במשק. העלייה במדד משקפת עלייה במדדי יצוא השירותים ויבוא הסחורות אשר קוזזה על ידי ירידות במדדי הפדיון במסחר ושירותים ומדד הייצור התעשייתי.

מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר הפתיע את כל החזאים ורשם עלייה של 0.2% למרות שבשנים האחרונות היה לרוב שלילי בחודש זה, אך העלייה המשמעותית עוד בדרך, כך סבורה נירה שמיר, כלכלנית ראשית של בנק דיסקונט. עוד מעריכה שמיר כי האינפלציה תסתכם בכל אחד מחודשים פברואר ומרץ ב-0.1% ותזנק ב-0.8% בחודש אפריל. שמיר צופה כי האינפלציה בשנת 2011 כולה תסתכם בכ-3.9%, הרבה מעבר ליעד הממשלתי המסתכם בין 1% ל-3% ולמרות הערכות של בנק ישראל כי המדד יחרוג מהגבולות לתקופה של מספר חודשים בלבד ואז יחזור חזרה.

הבורסה לניירות ערך שינתה כללי השתייכות למדד תל דיב 20 והחליטה על הרחבתו, זאת, על מנת לייצב את אוכלוסיות המדד. השינוי המהותי הוא כי מספר המניות לא יוגבל, ובמדד תל דיב יכללו כל המניות העומדות בתנאי הסף בהשוואה למדד תל דיב 20 המכיל 20 חברות הנסחרות בתל אביב ובעלות תשואת דיבידנד שנתית הגבוה ביותר. במדד תל דיב המורחב יכללו מניות בעלות תשואת דיבידנד של 2% ומעלה ב-2 מתוך 3 השנים האחרונות, מה שיאפשר לחברות בעלות מדיניות דיבידנד יציבה לאורך זמן להיכלל במדד, גם אם בשנת משבר משקי אחת הן לא תחלקנה רווחים.

במקביל להמשך עונת הדו"חות בארה"ב, גם בארץ נערכים לקראת פרסום תוצאות עסקיות של חברות המסכמות את שנת 2010. היום צפוי לדווח בארה"ב בנק המשכנתאות האמריקאי אשר נקלע לקשיים בתקופת המשבר, פרדי מאק, ובהמשך השבוע תדווח חברת תקשורת הסלולר, פרטנר (0.0% , 19.38).

אירועי היום הבולטים

מניית רציו (-4.26% , 51.7) נסחרה היום בירידות שערים וריכזה מחזור המסחר הגבוה בתל אביב על רקע הפרסומים לפיהם בדו"ח שפירסמה נובל אנרג'י, מפעילת קידוח לווייתן, לפני מספר ימים ציינה החברה כי ייתכן ולא תוכל לפתח לבדה את מאגרי הגז הגדולים שנתגלו מול חופי ישראל. ערן יונגר, אנליסט האנרגיה של מגדל שוקי הון סבור כי "אין בהודעה זו להוות פגיעה אפשרית בחברות וביחידות ההשתתפות הנסחרות". יונגר העריך כי "חברת נובל, אשר נבחרה כמפעילת הפרויקט, גם אם תיאלץ להיעזר בחברות אחרות תעשה זאת, לאור גילוי ממצאי נוספים או עלייה בכמויות במאגרים, ואף ייתכן כי תעשה זאת על ידי הקצאה מחלקה במאגר ולא מחלקם של יתר השותפים".

חברת אל על (0.06% , 159.7) תרכוש מטוס בואינג 400-747 מחברת R.B Leasing תמורת 23 מיליון דולר, כולל ההשקעה הנדרשת לקליטתו ולהתאמתו לצרכיה של החברה. המטוס הוא משנת ייצור 96' וצפוי להתקבל בשבוע הבא. המטוס החדש ישרת את אל על בקווים הבינוניים והארוכים, למשל לארה"ב.

הסאגה סביב חדלות פירעון של יצרנית רכבים ממוגנים, התכוף (0.0% , 44.3), מתקרבת לסיומה. בית המשפט המחוזי בנצרת החליט כי נאמנת החברה, רו"ח עליזה שרון, תחליט עד יום חמישי איזו מבין שתי ההצעות לרכישת החברה והסדר עם נושיה להעביר להצבעה של אסיפת הנושים, אשר תתקיים ביום חמישי הקרוב. ההחלטה של הנאמנת לא צפויה להיות קלה על רקע שיפור ההצעה הבא מאחת המתמודדות, קבוצת וייזר, כאשר בשוק מעריכים כי היא טובה בכ-35% מהמקורית ומתמודדת מול הצעת חברת ברנד.

רשות ניירות ערך הורתה למירלנד, שבשליטת אליעזר פישמן, לשנות תוואי הנפקה מתוכנן של אג"ח בהיקף של 200 מיליון שקל. הרשות דורשת מחברת הנדל"ן, תחת ניהולו של רומן רוזנטל, לשנות את מבנה ההנפקה הכולל הקצאה של שתי סדרות אופציות המוענקות בצמוד לחבילת איגרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully