וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר העלה את הריבית ב-0.25%

ואדים סבידרסקי

21.2.2011 / 17:31

המשכנתא שוב מתייקרת: בפעם השנייה מאז תחילת השנה הודיע נגיד בנק ישראל על העלאת הריבית לחודש מרץ ב-0.25%, וכעת היא תעמוד על 2.5%

בנק ישראל העלה את הריבית במשק לחודש מרץ לרמה של 2.5%, לאחר החלטה זהה בחודש הקודם ובהתאם לקונצנזוס מלא בקרב 12 הכלכלנים המקומיים והזרים אשר השתתפו בסקר בלומברג. אחד הגורמים להחלטת הנגיד הוא מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר, שעלה ב-0.2% לעומת ציפיות לאי-שינוי.

מדד המחירים לצרכן עלה ב-12 החודשים האחרונים ב-3.6%, מעל ליעד האינפלציה הממשלתי העומד על 1%1%-3% בשנה. יתרה מזו, על פי נתוני המגמה לתקופה זו, קצב הגידול השנתי של מדד המחירים לצרכן (כמו של המדד ללא דיור, וכן של קצב הגידול של המדד ללא דיור וללא ירקות ופירות) הגיע ל-6.1%. לחצים אינפלציוניים גוברים במשק מהווים את אחד הפרמטרים החשובים שבוחן בנק ישראל בבואו לקבוע את גובה הריבית במשק, והפעם הבנק כבר רמז לפני כן כי הוא חותר להעלאת ריבית על מנת להשיב את רמתה לתחום "הנורמלי".

הערכת חטיבת המחקר בבנק ישראל היא שהאינפלציה ב-12 החודשים הקרובים תעמוד על 2.6%, תוך העלאה הדרגתית של הריבית לכ-3.3% בתוך שנה.

בבנק חוזרים על ההודעה מהחודשים האחרונים לפיה ההחלטה להעלות את הריבית לחודש מרץ לרמה של 2.5% מתיישבת עם התהליך ההדרגתי של החזרת הריבית לרמה "נורמלית", שנועד לבסס את האינפלציה בתוך תחום היעד ולתמוך בהמשך ההתאוששות בפעילות המשק, תוך שמירה על היציבות הפיננסית.

קצב עליית הריבית אינו קבוע, אלא תלוי בסביבת האינפלציה, הצמיחה במשק הישראלי והעולמי, המדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים העיקריים ובהתחשב בהתפתחות שערי החליפין של השקל. ברמת הריבית הנוכחית, ממשיכה המדיניות המוניטרית להיות מרחיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully