וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: "התפשטות האירועים במזרח התיכון עלולה לגרור מיתון עולמי חוזר"

סוכנויות הידיעות

21.2.2011 / 17:46

"זינוק נוסף של 20-30 דולר במחיר הנפט עלול לגרום לכך; המשך האירועים יתמוך במחירי הסחורות"



אנליסטים הזהירו כי המשך התרחבות ההתקוממות במדינות במזרח התיכון וצפון אפריקה - אזור האחראי על למעלה משליש מתפוקת הנפט העולמית - עלולה לגרום לזינוק במחיר הנפט אשר יגרור את הכלכלה הגלובלית למיתון חוזר.



"יש מקום רב לדאגה, במיוחד מכיוון שהאירועים יכולים להשפיע על מחיר הנפט", אמר ביל בלצ'ר, הכלכלן הראשי של חברת mirae asset securities, בראיון לערוץ הטלוויזיה של בלומברג. "אם מחיר הנפט יזנק בעוד 20 או 30 דולר, אנחנו עלולים לשוב ולשקוע במיתון עולמי", הוסיף.



"כל עוד המצב במזרח התיכון וצפון אפריקה - שהוא אזור מפתח מבחינת תפוקת נפט - ימשיך להיות כל כך לא יציב, יש לצפות שהתמיכה במחירי הסחורות תימשך", כתב האנליסט איליה ספיבק מחברת dailyfx בדו"ח למשקיעים שפירסם.



"קיים סיכוי משמעותי לכך שהאירועים ישפיעו על אספקת הנפט, הן במהלך הפלת משטרים והן בתקופת המעבר של המשטרים החדשים, מכיוון שהמדינות שבהן מתרחשות התקוממויות אחראיות על נתח משמעותי מתפוקת הנפט העולמית", נאמר בדו"ח שפירסמו אנליסטים של חברת clearview energy partners. אזור המזרח התיכון וצפון אפריקה אחראי ל-36% מתפוקת הנפט העולמית.



"כל העיניים נשואות עכשיו ללוב, מכיוון שהיא יצרנית נפט משמעותית", העריך אנליסט הנפט קריסטוף בארט בראיון לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. "זה הגורם העיקרי שתומך עכשיו במחירים, ועל כך יש להוסיף את המשך אי השקט במדינות אחרות באזור", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully