וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים מזהירים: סופות בשמש עלולות לעלות לכלכלה העולמית שני טריליון דולר

סוכנויות הידיעות

21.2.2011 / 21:30

לטענת המדענים, סופה סולארית חזקה עלולה להפיל את מערכות המידע, התקשורת והחשמל בעולם



סופות אלקטרומגנטיות בשמש עלולות לגרום לכלכלה העולמית נזק של שני טריליון דולר, במסגרת מה שהוגדר כ"הוריקן קתרינה גלובלי", הזהירו מדענים בכירים בממשל האמריקאי לקראת הכנס השנתי של האיגוד האמריקאי לקידום המדע (aaas) שייערך בוושינגטון, דיווח העיתון "פייננשל טיימס".



בעוד מחזור כתמי השמש בן 11 השנים מתקרב לשיאו, המדענים האחראים על קביעת המדיניות להתמודדות עם סופות סולריות בארה"ב ציינו כי הערכת הנזק מבוססת על תסריט של סופה סולרית עזה מהסוג שהרס חלקים נרחבים מרשת הטלגרף העולמית בשנת 1859. סופה בעוצמה כזו עלולה לגרום לנפילת מערכות מידע, תקשורת וחשמל ברחבי העולם, הוסיפו.



בשבוע שעבר הוטחו חלקיקים טעונים מהשמש בשדה המגנטי של כדור הארץ בעקבות הסופה האלקטרומגנטית החזקה ביתר שנרשמה בשמש מאז שנת 2007. הסופה, אשר נחשבה לחלשה יחסית באופן היסטורי, גרמה לבעיות בתקשורת רדיו ולשיבושים קלים בתעופה האזרחית לאחר שמטוסים שנתיביהם היו אמורים לעבור סמוך לקטבים הוסתו למרחק רב יותר מהם, אמרה ג'יי לובצ'נקו, ראש המינהל האטמוספרי והימי הלאומי של ארה"ב, בראיון לטיימס.



"עלינו להתייחס לסוגייה של מזג האוויר בחלל ברצינות", אמר המדען הראשי של בריטניה, ג'ון בדינגטון, בראיון לטיימס. "השמש יוצאת מתקופה שקטה, ורמת הפגיעות שלנו גדלה מאז שיאו של המחזור הקודם בסביבות שנת 2000".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully