וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מצרים ואיראן - לוב מצטרפת לרשימה המפוקפקת של מדינות שבהן נחסם האינטרנט

איילה צורף

22.2.2011 / 7:01



>> שליט לוב, מועמר קדאפי, הולך בדרכיהם של דיקטטורים אחרים וגם הוא החליט לחסום את האינטרנט כדי לבלום את התפשטות המידע במדינתו. לאחר התקדים שקבע מי שהיה נשיא מצרים, חוסני מובארק, שחסם את הרשת ואת הפעילות הסלולרית למשך כשבוע, הגיע מחמוד אחמדינג'אד, שנתן הוראה דומה באיראן.



בעוד במצרים מדובר היה בהדממה מלאה ומוחלטת למשך ימים שלמים, במקרה של איראן מדובר בהורדתו והעלאתו של האינטרנט לפרקים, ובמקביל חסימה של הגישה לאתרים מסוימים - בראשם הרשתות החברתיות, בעיקר פייסבוק אך גם טוויטר, יוטיוב ואחרות. הגולשים שמנסים לעקוף את החסימה ולהתחבר באמצעות כתובות ip בינלאומיות באיראן, מגלים שהאינטרנט נהפך לאטי במיוחד, באופן שמקשה עליהם מאוד להעלות תמונות, סרטונים ועוד.

גם בלוב נוקט קדאפי שיטה דומה. מגרף ניטור הפעילות ברשת של גוגל (ראה גרף) ניתן לראות כי ב-19 וב-20 בפברואר, שלשום וביום שקדם לו, הושבת האינטרנט לחלוטין במדינה למשך כחצי יום בכל אחד מהימים.



מבחינת הפעילות הסלולרית, בלוב יש שתי מפעילות סלולר - שתיהן בבעלות מלאה של הממשלה. מאז פרוץ המהומות הערכות הן שהממשלה הגבירה את הניטור על גבי הרשתות הללו - הן בנושא שיחות קול ובעיקר בתחום האינטרנט, תוך שהיא חוסמת לרוב באופן מוחלט את הגישה לאינטרנט סלולרי. החשש מחיבור שבין המצלמות הסלולריות והאינטרנט הסלולרי הוא זה שגורם לה לעשות זאת.



גם ספקיות האינטרנט בלוב - ארבע במספר - שייכות במידה כזו או אחרת לממשלה. בניגוד למצרים, שם פעלו חברות רב-לאומיות, בלוב ובאיראן פעילות התקשורת שייכת כמעט במלואה לשלטון ובניטור מלא שלו.



כמו במצרים ובאיראן, לא רק את האינטרנט חוסם קדאפי. כפי שרשת החדשות הערבית אל ג'אזירה נחסמה לפעילות מתוך מצרים על ידי השלטונות, כך עשו גם השלטונות בלוב. אתמול דיווחה אל ג'זירה כי הערוץ הלווייני שבו השתמשה כדי לשדר מלוב סופג שיבושים חוזרים ונשנים, לעתים חסימות של ממש, וכי מקור השיבושים הוא משדרים שנמצאים בלוב. בערוץ העריכו כי מדובר בהחלטה של השלטון, אם כי לא קיבלו על כך מידע ברור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully