וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות החשמל אישרה 40% מהמכסה הסולארית

מאת אבי בר-אלי

22.2.2011 / 7:01

בלעדי הרשות אישרה אתמול 38 רישיונות חדשים בהיקף של 66 מגה-ואט - מתוך מכסה של 300 מגה-ואט. מינהל מקרקעי ישראל פירסם מכרז קרקע ראשון להקמת מערכת סולארית ברמת נגב



>> מליאת רשות החשמל אישרה אתמול 38 רישיונות חדשים להקמת מערכות סולאריות בינוניות בהיקף של 66 מגה-ואט - כך נודע ל-themarker. הרישיונות יינתנו למתקנים פוטו-וולטאיים (p.v) בהספק של עד 5 מגה-ואט שיוקמו במסגרת ההסדרה המתמרצת שפורסמה ב-2009.

ההסדרה מבטיחה למתקנים תעריף מכירת חשמל התחלתי של 1.49 שקלים לקווט"ש, שיפחת מדי שנה ב-5%. המכסה המאושרת מסתכמת ב-300 מגה-ואט, אך עד כה הוגשו לרשות בקשות לרישיונות בהספק כולל של 1,156 מגה-ואט. עד כה חילקה הרשות רישיונות בהיקף של כ-130 מגה-ואט.



בתוך כך, מינהל מקרקעי ישראל ומשרד התשתיות פירסמו אתמול את מכרז הקרקע הראשון להקמת תחנות כוח סולאריות בנגב. במכרז מועמד לחכירה ל-25 שנה שטח של 103 דונם בתחום המועצה האזורית רמת נגב, שמיועד להקמת תחנת p.v בינונית בהספק של 5 מגה-ואט.



בסך הכל צפוי המינהל לפרסם מכרזים להקמת כ-10 תחנות כוח סולאריות בחמישה אתרים בנגב: רמת נגב, מצפה רמון, עברונה, דימונה וערד. ההתמחרות במכרזים תהיה על מחיר הקרקע ולא על מחיר החשמל שיימכר לרשות החשמל. עם זאת, המתמודדים במכרזים יידרשו לעמוד בתנאי סף טכנולוגיים והקמת התחנות תותנה בקבלת רישיונות ייצור מהרשות.



שיווק הקרקעות יתבצע במסגרת יישום מסמך המדיניות של משרד התשתיות לענף האנרגיות המתחדשות, שהקצה מכסה משוריינת של כ-50 מגה-ואט עבור מתקנים סולאריים שיוקמו בפריפריה בדרך של מכרזי קרקע. המתקנים בנגב ישולבו במסגרת ההסדרה המתמרצת. עם זאת, בשל המכסה המשוריינת יישמר עבור המתקנים התעריף הנמוך שיירשם במסגרת ההסדרה.



ייעודם של מרבית המתחמים שיועמדו למכרז בנגב הוא תעשייה, אך הם עדיין לא שווקו. ברמת נגב יפורסמו שני מכרזים להקמת שתי תחנות שיספקו 10 מגה-ואט. במצפה רמון יפורסם מכרז לשיווק קרקע להקמת שתי תחנות בהספק כולל של 12 מגה-ואט. בעברונה ובדימונה יפורסמו מכרזים להקמת עד שתי תחנות בהספק 10 מגה-ואט בכל אתר. בערד מספר תחנות הכוח והיקפן ייקבע בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully