וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפש פרטנר: אלי גליקמן מועמד לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל

מאת אבי בר-אלי ואמיתי זיו

22.2.2011 / 7:01

בלעדי חצי שנה לאחר שעזב את חברת פרטנר מכיוון שלא מונה למנכ"ל - הגיש מפקד השייטת לשעבר מועמדות לתפקיד מנכ"ל מונופול החשמל



>> המירוץ למנכ"לות מונופול החשמל של ישראל מוסיף למשוך אליו את יוצאי ענף התקשורת: המשנה לשעבר למנכ"ל חברת התקשורת פרטנר, אלי גליקמן, הגיש את מועמדותו לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל - כך נודע ל-themarker.

גליקמן עזב את פרטנר באוגוסט 2010, לאחר שהבעלים אילן בן-דב העדיף על פניו את יעקב גלברד לתפקיד מנכ"ל החברה. מנכ"ל חברת החשמל המכהן, עמוס לסקר, הגיע אף הוא לחברה מעולם התקשורת, שם יזם בין היתר את קבוצות מד וגלובסקום.



גליקמן סומן כמועמד לתפקיד מנכ"ל פרטנר בידי המנכ"ל הקודם בחברה, דוד אבנר, שמינה אותו בינואר 2010 לתפקיד משנה למנכ"ל. קודם לכן כיהן במשך שנתיים וחצי כסמנכ"ל חטיבת לקוחות בפרטנר וכמנכ"ל חברת לוגיסטיקה. גליקמן, 49, אלוף-משנה במיל', שירת בחיל הים 22 שנה, ובין היתר פיקד על שייטת 13 וכיהן כנספח ימי בשגרירות ישראל בוושינגטון.



המכרז לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל נסגר לפני שבועיים, עם הגשת 26 מועמדויות בלבד. למכרז הקודם לתפקיד ב-2007 ניגשו 47 מועמדים, ולמכרז שנערך בסוף 2005 ניגשו 68 מועמדים.



תנאי הסף שצוינו במודעת הדרושים לתפקיד המנכ"לות כללו רקע אקדמי נרחב וניסיון של עשר שנים לפחות בתפקיד ניהולי בכיר בשירות הציבורי או בתחום עיסוקה של החברה. לחלופין, נדרש ניסיון בתפקיד ניהולי בתאגיד עסקי גדול, שבו הועסקו לפחות 400 עובדים ושניהל מחזור שנתי של לפחות 400 מיליון שקל. בתחום מיומנות הניהול נמסר כי ישוקללו בהליך הבחירה ניסיון בהובלת תהליכי התייעלות ובניהול מו"מ עם ארגוני עובדים, ניסיון עסקי והבנה בניהול כספים בהיקף גדול ובשוק ההון, וניסיון בעבודה מול רגולטורים.



הליך פתיחת מעטפות המכרז עוכב בימים האחרונים בעקבות מחלוקת בין רשות החברות לדירקטוריון חברת החשמל, שדרש להגדיל את שיעור הניקוד שיינתן למועמדים בגין התרשמות סובייקטיבית - על חשבון דירוג הנתונים שמסרו בקורות החיים.



ככל הידוע, בין 26 המועמדים נמצאים שניים מבכירי חברת החשמל - המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הייצור, משה בכר, וסמנכ"ל הפרויקטים, יעקב (יאשה) חאין. מועמדים נוספים שהוזכרו הם מנכ"ל משרד התשתיות בעבר ועיריית ירושלים, יאיר מעיין, ומנכ"ל הטוטו לשעבר, עופר פרי. ועדת האיתור לתפקיד מאוישת בשישה חברים - לעומת חמישה במכרז הקודם. בראש הוועדה יעמוד יו"ר הדירקטוריון, יפתח רון טל, ולצדו יכהנו הדירקטורים אברהם נתן, גדעון פרנק, איריס שטרק, דורית ענבר ושלומית ברנע-פרגו.



המכרז לתפקיד יצא לדרכו לפני חודשיים, לאחר שלסקר הודיע על כוונתו לפרוש בסוף מארס, בתום שלוש שנים. כהונתו של לסקר, כמו גם של הבא אחריו, תעמוד בצל קשייה הפיננסיים של החברה, היישום המדשדש של השינוי המבני והתחזיות למחסור צפוי בחשמל כבר ב-2012-2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully