וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום: עניין טכני מונע סיוע של אלפי שקלים מהאזרחים

מירב ארלוזורוב

22.2.2011 / 9:15

השר סילבן שלום יוצא להגנת מקבלי מס הכנסה שלילי בעקבות הקביעה כי הם יקבלו ב-2010 רק שליש מהקצבה המיועדת. שלום יוזם הצעת החלטה של הממשלה שתבטל את המהלך

השר סילבן שלום תוקף את משרד האוצר, בשל קביעת רשות המסים כי הזכאים למס הכנסה שלילי יקבלו ב-2010 רק שליש מהקצבה שיועדה להם.

רשות המסים קבעה כי בשל ביטול תוכנית ויסקונסין באפריל 2010, ומכיוון שתשלום מס הכנסה שלילי היה חלק מהתוכנית - הזכאים לקצבת מס הכנסה שלילית יקבלו אותה ב-2010 רק עבור ארבעת החודשים הראשונים שבהם פעלה התוכנית, כלומר, שליש מהקצבה השנתית שהגיעה להם. ההחלטה בעניין של רשות המסים נחשפה ב-themarker.

לדברי ממלא מקום ראש הממשלה, סילבן שלום, מדובר בשערורייה שתפגע קשה במי שכבר קיבלו מס הכנסה שלילי ב-2007-2009 - וב-2010 יקבלו רק שליש מהקצבה, מבלי שהיתה להם הכנסה שתפצה על כך.

לפי נתוני רשות המסים, 35 מתוך 47 אלף מקבלי מס הכנסה שלילי אמורים לקבל ב-2010 רק שליש מהקצבה שהגיעה להם. ב-2011 שונה החוק, ונותק הקשר בין תשלום מס הכנסה שלילי לבין תוכנית ויסקונסין, כך שהבעיה קיימת רק לגבי 2010.

לדברי שלום, "מדובר בעוגמת נפש אדירה ונזק חברתי לאזרחים אשר נופלים קורבן למאבקים על ויסקונסין. מדובר בעניין טכני שבגללו מונעים סיוע של אלפי שקלים בשנה מאזרחים עובדים. ניתן לפתור את הבעיה באמצעות החלטת ממשלה". שלום, לפיכך, יוזם החלטת ממשלה שתמנע את הפגיעה במקבלי מס הכנסה שלילי ב-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully