וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוראד תזכה לתמריץ נוסף אם תקדים את הפעלת תחנת הכוח ל-2013

מאת אבי בר-אלי

22.2.2011 / 7:01

בלעדי רשות החשמל פירסמה לשימוע תקנה המעלה את תעריף מכירת החשמל הפרטי בתנאי שייוצר החל בקיץ 2013



>> רשות החשמל פירסמה בשבוע שעבר לשימוע תקנה חדשה שלפיה תחנת הכוח הפרטית דוראד תזכה לתעריף מכירת חשמל גבוה יותר אם תקדים הפעלתה לקיץ 2013.

לפי התקנה, תחנות בהספק 250-400 מגה-ואט, שיפעלו בשעות שיא צריכת החשמל (פסגה) ביוני-ספטמבר 2013 יזכו לתוספת של 15 אגורות לקווט"ש מעבר לתעריף מכירת החשמל שלהן לרשת הארצית, תעריף המסובסד ממילא. ייצור חשמל בחודשים אלה בשעות הצריכה הבינונית (גבע) יזכה לתוספת תעריפית של 7 אגורות לקווט"ש מיוצר. תמורת ייצור חשמל בשעות שפל, או ביתר חודשי 2013, לא יובטח תמריץ נוסף.



כפי שפורסם ב-themarker, היזמית דוראד הציעה לממשלה להקדים את הקמת התחנה בדרום אשקלון, בהספק 820 מגה-ואט, ולהפעילה בשני שלבים. בשלב הראשון, באמצע 2013, תפעל התחנה במחזור פתוח ובשלב השני המאוחר יותר יוצבו התוספות הקיטוריות. לפי הצעת היזמית, הקדמת ההקמה תתבצע תמורת תוספת תעריפית שתובטח לה מהמדינה עבור ייצור חשמל בנצילות נמוכה יותר של המחזור הפתוח.



ההטבה שנקבעה בתקנה החדשה נחשבת חריגה מאחר שהיא מגלמת למעשה שינוי בתנאי הרישיון של דוראד. המהלך נולד בעקבות התרעות של משרד התשתיות, שלפיהן ב-2013 יסבול המשק הישראלי מבצורת חשמל. תחשיבי משרד האוצר שוללים תרחיש כזה אך ההטבה זכתה לתמיכת האוצר מאחר שהפעלת תחנות פרטיות בקיץ 2013 תמנע את הצורך בהקמת תחנת כוח נוספת של חברת החשמל במסגרת תוכנית חירום שנייה. התחנה השנייה אמורה היתה לקום באלון תבור בהשקעה של כחצי מיליארד דולר.



עוד פורסם כי גם קבוצת החברה לישראל הסכימה להקדים את הקמת תחנת הכוח של o.p.c במישור רותם ליוני 2013, אף שחוייבה להפעילה רק ב-2014. התחנה, בהספק 440 מגה-ואט, מוקמת במסגרת מכרז ממשלתי ולכן לא ברור אם התקנה החדשה של רשות החשמל תחול גם עליה. כמו-כן הציעה החברה לישראל לממשלה להקים בתוך 27 חודשים תחנת כוח זהה נוספת לזו המוקמת במישור רותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully