וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה הצרכנית לרשות השנייה: אייטמים לקידום תוכניות אחרות - הם פרסומות לכל דבר

מאת אופיר בר-זהר

22.2.2011 / 7:01

ברשות דוחים את הדברים בטענה כי אייטמים שכאלה אינם תופסים יותר מ-5% מהתוכנית. התנועה: נפנה לבג"ץ



>> התנועה הצרכנית לקידום חברה כלכלית הוגנת דורשת מהרשות השנייה להגדיר כפרסומת לכל דבר, שידור של אייטמים שמטרתם קידום תוכניות אחרות של הגוף המשדר, ולהחשיב את זמן שידורם כזמן שאינו תוכניתי.

מנגד, ברשות טוענים כי בדיקה מדגמית שערכו מגלה כי מדובר באייטמים באורך רגיל משום שכלל הקידום לא עולה על 5% מזמן התוכנית, אף כי מדובר בכתבות בעלות ערך תוכני. לפיכך טוענת הרשות כי המצב כיום סביר וכי היא אינה מוצאת לנכון להתערב בנושא זה.



בחודשים האחרונים החליפו ביניהם התנועה הצרכנית והרשות השנייה מכתבים בעניין ובתנועה מתכוונים לפנות בנושא לבג"ץ. עו"ד אלעד מן, ששלח את המכתבים מטעם התנועה, אמר כי "אנחנו בהחלט נקדם פנייה לערכאות המתאימות (בג"ץ), כדי שיחליט איזו פרשנות נכונה - שלנו או של הרשות".



הפנייה הראשונה של התנועה נעשתה בתחילת נובמבר, אז טענה כי "תוכניות הבוקר נהפכות לכלי ריק - פרומו מתמשך אחד - וזאת בניגוד לתכלית הרגולציה ותוך פגיעה משמעותית בצופים. הרשות מתבקשת להפעיל את סמכותה ולאכוף את הכללים הנוגעים למגבלות שיבוץ של זמן לא תוכניתי גם על פעולות קידום המתבצעות לכאורה במסגרת זמן תוכניתי".



בתגובת הרשות שנשלחה החודש צוין כי הרשות ערכה בדיקה מדגמית בתוכניות הזכיינים. לפי הרשות, "הרשות סבורה כי לאייטמים אלה ערך תוכניתי שכן תוכניות הבוקר עוסקות בין היתר בנושאי תרבות ופנאי. אייטם זה, הגם שעניינו תוכנית אחרת של הזכיין, עונה על כך". עוד מוסיפה הרשות כי מדובר ב-5% בלבד מזמן התוכנית וכי מדובר בשיבוץ סביר שלא מצריך התערבות. עוד צוין כי "רגולטורים במדינות אירופה אינם אוסרים שידורים כאלה".



עו"ד מן כתב בתגובה כי "עולה התהייה העגומה האם קברניטי הרשות שנייה צופים בתוכניות השונות המשודרות על ידי הזכייניות שבפיקוחן". מן טוען כי הזמן התוכניתי המוקדש גדול בהרבה וכי תוכניות כמו האח הגדול ורוקדים עם כוכבים "נסחטות עד תום ומוזרקות אל ורידי הציבור בכל שעת שידור אפשרית, בפורמטים שונים ובאריזות משתנות". מהרשות השנייה נמסר: "עמדתנו נמסרה במכתב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully