וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל מבשלות בירה של החברה המרכזית מסיים את תפקידו

מאת עדי דברת-מזריץ

22.2.2011 / 7:01

לפי הערכות, משה קטן עוזב את החברה אחרי יותר מעשור בעקבות חילוקי דעות עם בעל השליטה רוני קובורסקי



>> אחרי שלוש שנים, מנכ"ל מבשלות בירה ישראל (קרלסברג ישראל), משה קטן, 50, יסיים את תפקידו. קטן נמצא בחברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל) כבר יותר מעשר שנים. לפני כהונתו כמנכ"ל שימש סגן נשיא לשיווק קונצרני בקבוצת קוקה קולה ישראל במשך חמש השנים.

לדברי מקורב, ההחלטה על סיום תפקידו הגיעה גם על רקע חילוקי דעות עם בעל השליטה בחברה המרכזית למשקאות, רוני קוברוסקי, בשל סיום עבודתה של סמנכ"לית השיווק של החברה, שלי שמיר. קטן החליף כמנכ"ל את יעקב זיידל שכיהן בתפקיד במשך שש שנים. לפני כן כיהן קטן כסמנכ"ל השיווק של קוקה ישראל במשך ארבע שנים, ב-1998-2002. לפני הגעתו לחברה המרכזית עבד בקבוצת שטראוס בתפקידי שיווק וניהול שונים.



קטן הוא בעל תואר שני בכלכלה ובמינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב ובוגר אוניברסיטת קלוג בתוכנית העשרה למנהלים.



החברה המרכזית הקימה ב-1995 את מבשלות בירה ישראל (מב"י), יצרנית מותגי הבירה קרלסברג, טובורג ומאלט, ומייבאת המותגים לף, הוגרדן, סטלה ארטוואה, ויינשטפן וגינס קילקני.



ב-2003 רכשו מבשלות בירה ישראל שליש ממניות החברה לייצור המיצים והתרכיזים גת גבעת חיים, בעלת המותג פריגת, לפי שווי חברה של 27 מיליון דולר. בתחילת 2008 רכשה מב"י את השליטה בחברה מהשותפים במפעל הקיבוצים גבעת חיים מאוחד וגבעת חיים איחוד, לפי שווי עסקה של 65 מיליון דולר.



ביולי 2008 החברה המרכזית למשקאות קלים העמיקה את פעילותה הבינלאומית לאחר שקרלסברג העולמית הודיעה כי היא מוכרת לה את השליטה (95.6%) בטובורג טורקיה. מחיר העסקה היה 80 מיליון דולר, פחות חוב של החברה לבנקים, שגובהו לא דווח.



במקביל, הודיעה קרלסברג העולמית כי היא מוכרת את חלקה (20%) במבשלות בירה ישראל לחברה המרכזית למשקאות תמורת 36 מיליון דולר. עד אז החזיקה החברה המרכזית למשקאות קלים ב-80% במב"י וקרלסברג העולמית החזיקה ב-20% הנותרים. ממב"י נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים לשמועות". תגובת משה קטן לא נמסרה עד למועד פרסום הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully