וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמי פרס: "הצמיחה בעשור הבא תגיע משיתוף של ערבים וחרדים בשוק העבודה"

מאת גיא גרימלנד

22.2.2011 / 7:01

הכנס השנתי של בנק ההשקעות לנדמארק ונצ'רס ריכז אתמול רבים מבכירי תעשיית ההון סיכון בישראל. המסקנות: קלינטק, חקר המוח וסין יובילו את צמיחת ההיי-טק העולמי - ומספקים הזדמנויות מקומיות



>> מעטים הם האירועים שמצליחים לקבץ את בכירי תעשיית ההיי-טק הישראלית לדיון רב-תחומי. הכנס של בנק ההשקעות לנדמארק ונצ'רס, שנערך אמש במלון הילטון בתל אביב, עשה זאת בצורה מרשימה - כמעט כל קרנות ההון סיכון הישראליות הראו נוכחות.

הכנס אמנם עסק בעיקר בצד הפיננסי של התעשייה, אך בין המבקרים נראו גם לא מעט יזמים. הפאנל המרכזי של הכנס עסק בשאלה מהם מנועי הצמיחה העתידיים בזירת הטכנולוגיה הגלובלית, וכיצד חברות היי-טק ישראליות יכולות למנף את המגמות לטובתן.



חמי פרס, מייסד ומנהל קרן ההון סיכון פיטנגו, אמר שבעוד מדינת ישראל הסתמכה בשנות ה-90 על העלייה הרוסית כקטליזטור לכלכלה הישראלית, הצמיחה בעשור הבא תגיע משיתוף האוכלוסייה שאינה נמצאת כעת בשוק העבודה - בני מיעוטים וחרדים. "התחלנו לפני שנתיים להשקיע בקרן שמשקיעה בחברות טכנולוגיה ערבית. אנחנו עומדים בפני השקעה ראשונה, ואני מקווה שעוד עסקות כאלה יקרו בעתיד", אמר.



פרס ציין כי לצד ההערכה הרבה שלו לארה"ב, שתמיד היתה שוק יעד ראשוני לחברות ההיי-טק הישראליות, סין הופכת לכוח כלכלי משמעותי. פרס העריך בסיום דבריו שתחום מדעי המוח עדיין בתולי, וכי פיתוח טכונלוגיות בתחום זה צפוי להוליד עוד הזדמנויות רבות להיי-טק הישראלי.



דב בהרב, לשעבר מנכ"ל אמדוקס וכיום דירקטור בחברת מלאנוקס, אמר כי מהפכת הסלולר והאינטרנט יוצרת שינויים מהותיים בעולם הטכנולוגיה, ויש בה פוטנציאל גדול להיי-טק הישראלי. "העולם עובר למובייל ולאינטרנט. תעשיית הסלולר מייצרת היום טריליון דולר. 250 מיליארד דולר מגיעים מתעבורת מידע (data), ו-750 מיליארד דולר שייכים להעברת קול (voice) במכשירי סלולר. מיליארדים רבים עוד יעברו מקול למידע".



שי וייס מקרן וירג'ין גרין פאנד, המשקיעה בקלינטק ואנרגיות מתחדשות, אמר כי הוא מאמין שמנוע הצמיחה הבא יבוא מעולם הקלינטק. "ביצענו שתי השקעות עד כה בישראל: בחברת מטרולייט, שפיתחה מוצרים החוסכים עד 60% מהאנרגיה בתחום תאורות רחוב ותאורות מסחריות; ובחברת גרין רואד, המפתחת טכנולוגיות לבטיחות בנהיגה. יש בישראל חדשנות שמאוד רלוונטית לנו", סיפר וייס. "מפגש בין טכנולוגיות מסורתיות לפתרונות it חדשים".



אורח מיוחד בכנס היה מושל מדינת ניו יורק לשעבר, ג'ורג' פטאקי, שהעריך אף הוא כי מנוע הצמיחה הבא טמון בענף הקלינטק. "מיליארדים יעברו מהשקעה בתשתיות באנרגיות קיימות, כמו נפט, ל'רשת חכמה' (smart grid). כבר לא יהיו תחנות כוח גדולות, ולכל מקום - בית חולים, בניין משרדים גדול - תהיה תחנת הכוח שלו. כל תחנת כוח מקומית קטנה תחובר לרשת החכמה, שתאפשר לך לזהות מהם ביקושי הצריכה וכדומה".



פטאקי אמר כי קיימת גם הזדמנות גדולה בשוק התחבורה: "מקורות האנרגיה של תשתיות התחבורה משתנות, וזה לא קורה רק בארה"ב אלא בעולם כולו. הקלינטק והשינוי שעובר על עולם התחבורה יוצרים הזדמנות חדשה ומשרות חדשות בישראל, בארה"ב ובכל רחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully