וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברו שמונה שנים ועדיין דופקים אתכם

אסא ששון

22.2.2011 / 7:01

BenchMarker



>> "במשך שנים דפקנו את המבוטח הבודד - מכרנו לו תוכניות ביטוח חיים מעורב עם תשואה שלילית בלי שיידע על כך. מי שאשם בכך הוא גם אנו, חברות הביטוח, וגם אתם, הסוכנים".

ציטוט זה לקוח מדבריו של יאיר המבורגר, יו"ר קבוצת הראל, בכנס סוכני ביטוח ב-2003. שמונה שנים חלפו מאז, ואתמול, בכינוס של לשכת רואי החשבון בים המלח, אמר מנכ"ל פסגות, רונן טוב, שתמיד חשב כי ביטוח מנהלים הוא מוצר טוב פחות מקרן פנסיה. "ביטוח מנהלים זה אחד משמות המותגים המוצלחים אי פעם. במשך שנים המוצר הזה מצליח למכור בזכות השילוב השיווקי הקסום בשם שלו", אמר טוב (ראו ידיעה בעמוד 57).



טוב ניסח את דבריו בצורה קצת יותר עדינה, אך רוח הדברים דומה: ביטוח המנהלים הוא מוצר נחות. הסוכנים וחברות הביטוח מרוויחים יותר מדי על חשבון העמיתים המבולבלים שהתאהבו בשם המוצר המושך.



היו אלה שמונה שנים של תהפוכות ורפורמות בעולם הפנסיוני, שנים שבהן התחלפו שלושה מפקחים - אייל בן שלוש, ידין ענתבי ועכשיו עודד שריג. שמונה שנים שבהן ירדו דמי הניהול ומחירי הריסק (ביטוח החיים) בענף ביטוחי המנהלים שמנהל כ-140 מיליארד שקל. ובכל זאת, הלקוחות עדיין נדפקים. הם עדיין משלמים דמי ניהול גבוהים מדי של 1.5% על הצבירה וכ-2.1% על ההפקדות השוטפות. לא סתם זוכים סוכני הביטוח במענקים טיולים לחו"ל וצ'ופרים נוספים.



דבריו של טוב מעניינים במיוחד, שכן עד לאחרונה הוא היה משנה למנכ"ל מגדל, שבה ניהל את חטיבת הלקוחות האחראית על פעילות שיווק ביטוחי המנהלים הגדולה בישראל. ייתכן ששינוי הפוזיציה של טוב הביא אותו לשינוי מהיר של עמדתו, או שפשוט יש לו מספיק אומץ לומר עכשיו את מה שהמבורגר אמר לפני שמונה שנים.



טוב מציע לטפל בבעיה באמצעות החייאת שוק הגמל. הסיבה העיקרית לקיפאון בשוק הגמל הוא החוק שקבע כי קופת גמל ניתנת למשיכה רק בגיל 67, ולא כפי שהיה בעבר - כעבור 15 שנה. ואולי הפתרון מתאים לטוב כי פסגות היא מנהל הגמל הגדול ביותר בישראל?



חיסכון פנסיוני טוב יאפשר לחוסכים לפרוש בשקט, אבל הוא גם יקל על תקציב המדינה, שכן היא לא תצטרך לדאוג בעתיד לפנסיונרים. ראוי שקובעי המדיניות יחשבו כיום על מה שעתיד להשפיע ולא ישאירו תחום זה בידי אינטרסנטים עסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully