וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית עליבאבא יורדת ב-8.1% בעקבות פרסום פרשת ההונאות והתפטרות המנכ"ל

סוכנויות הידיעות

22.2.2011 / 8:55

"עבור עליבאבא, המוניטין לאתר ולשירותים הוא הכל", אמר ג'ייק לי, אנליסט מחברת גאוטי ג'ונאן בשנזן



מניית עליבאבא, פורטל המסחר המקוון הסיני, ירדה בשיעור החד זה למעלה משנה לאחר שהחברה דיווחה כי מחקירה פנימית עולה כי 2,300 מוכרים השתמשו באתר כדי להונות רוכשים ברחבי העולם - דבר אשר הביא את מנכ"ל החברה להתפטר.



מניית עליבאבא, בבעלותו של המיליארדר ג'ק מא, יורדת ב-8.1%, לאחר שמוקדם יותר היום ירדה ב-9.6% בבורסת הונג קונג, בעקבות החששות כי ההונאות והתפטרותו של המנכ"ל יובילו לאבדן ביטחון הלקוחות בחברה ולירידה במכירות. אנליסטים מהבנקים מורגן סטנלי, מיזוהו פייננשל ובנקים נוספים הורידו את המלצתם למניית החברה.



"עבור עליבאבא, המוניטין לאתר ולשירותים הוא הכל", אמר ג'ייק לי, אנליסט מחברת גאוטי ג'ונאן בשנזן, אשר הוריד את המלצתו למניה ל"נייטרלי".



מנכ"ל עלי באבא, דיוויד ווי, וסמנכ"ל התפעול אלביס לי, התפטרו אתמול לאחר שנטלו אחריות על "פגמים מערכתיים בתרבות ההגינות של החברה", אף כי לא היו מעורבים בפעילות שהובילה להונאה, אמרה עלי באבא בהצהרה היום. ג'ונתן לו, אשר עומד בראש החברה הבת של עלי באבא טאו-באו, מונה להחליף את ווי.



החקירה מצאה כי כמה ספקים הציעו הזמנות בהיקף גדול למוצרי אלקטרוניקה במחירים נמוכים מאוד ובשיטות תשלום שאינן מקובלות, אמרה החברה. הממצאים מהווים מכה לעלי באבא, שהאתר שלה בין היתר משמש חברות בינלאומיות גדולות מוול-מארט ועד לפרוקטר אנד גמבל למציאת יצואנים סינים, אמרו אנליסטים לבלומברג.



להונאות, שבהן הבחינה ההנהלה בסוף 2009, לא תהיה השפעה פיננסית על החברה, ושוויין הממוצע של התביעות נמוך מ-1,200 דולר, אמרה עלי באבא. החברה מצאה כי 1,219 מספקיה הראשיים היו מעורבים בהונאות ב-2009 ו-1,107 היו מעורבים בהן ב-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully