וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימן מקדם את האנרגיה הסולארית בישראל

אבי בר אלי

22.2.2011 / 9:35

איש העסקים יוסי מימן מרחיב את הפעילות בתחום האנרגיה הסולארית בישראל. חברת גדות מיכליות שבבעלותו תשקיע חצי מיליארד שקל בהקמת תחנות כוח בדרום הארץ ובעמק יזרעאל

שנה לאחר שנכנס ליזמות אנרגיה סולארית באירופה, מרחיב איש העסקים יוסי מימן את פעילות הייזום בענף לישראל: ל-TheMarker נודע כי חברת גדות מיכליות שבבעלות מימן תשקיע 500 מיליון שקל בהקמת תחנות כוח סולאריות בדרום ובעמק יזרעאל.

החברה תשקיע בשלוש מערכות פוטו-וולטאיות (P.V) בינוניות, שיוקמו ביישובים הקהילתיים של מפוני גוש קטיף בשטחי המועצה האזורית אשכול. ביישובים שלומית וחלוצית 1 יוקמו מערכות בהספק 12 מגה-ואט כל אחת ובחלוצית 4 תוקם מערכת בהספק 3 מגה-ואט. כמו כן מקדמת גדות הקמה של תחנת כוח בהספק 6.8 מגה-ואט על קרקעות קיבוץ חפציבה שבעמק יזרעאל (סמוך לבית אלפא).

סך הספק ייצור החשמל בתחנות שמתכננת גדות להקים יהיה 33.8 מגה-ואט - כ-11% מהמכסה המאושרת לסבסוד מתקני P.V בינוניים (בהספק של 300 מגה-ואט). המכסה מבטיחה התחייבות ממשלתית לרכישת החשמל המיוצר במערכות במחיר התחלתי מתמרץ של 1.49 שקלים לקווט"ש. עם זאת, ההתחייבות מותנית בקבלת רישיונות מרשות החשמל, שעד כה הוצפה ב-660 בקשות לרישיונות בהספק כולל של 1,156 מגה-ואט, ולכן מרבית הבקשות צפויות להישאר מחוץ למכסה.

מימן נכנס לייזום פרויקטים סולאריים באירופה בהיקף השקעה של כ-100 מיליון יורו באמצעות גדות מיכליות והחברה הבת שלה, גדות סולאר. החברה הבת עוסקת בייזום פרויקטים לייצור חשמל באנרגיה סולארית, במכירת מערכות פוטו-וולטאיות ובאספקת שירותי תכנון והקמה (EPC) לפרויקטים סולאריים. החברה החזיקה בעבר בצבר פרויקטים פוטו-וולטאיים בהיקף כולל של 50 מגה-ואט באמצעות חברה בת נוספת בשם אטייה (Atyah), המפעילה משרדים ביוון, בקפריסין ובגרמניה.

ניסיונו של מימן להיכנס כעת לתחום ייצור החשמל הפרטי בישראל הוא הראשון מאז נחסם ניסיונו להיכנס כשותף בתחנת הכוח דוראד ב-2005 בגלל אחזקותיו בספקית הגז הטבעי למשק EMG. בשנים האחרונות הרחיב מימן את פעילותו בתחום האנרגיות החלופיות, לאחר שהכניס את חברת אמפל שבשליטתו לשותפות אנרגיית הרוח GWE (50%), המקדמת פרויקטי אנרגיית רוח ביוון ובספרד. כמו כן מחזיק מימן בפרויקט גידול והפקת אתנול בקולומביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully