וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת לא תשדר השנה עונה נוספת של "כלבוטק" ותסתפק ב-6 תוכניות

מאת אופיר בר-זהר

22.2.2011 / 9:50

בלעדי בזכיינית לא מוצאים מקום לשתי תוכניות תחקירים, לאחר שהעלו את "360". רפי גינת: "זה טוב. 'כלבוטק' התחילה עם ספיישלים"



>> תוכנית הצרכנות "כלבוטק" לא תחזור השנה לעונה רגילה ברשת, אלא בפורמט של שש תוכניות ספיישל שיעסקו בכל פעם בנושא ייעודי. מנחה התוכנית רפי גינת, אישר כי התוכנית תשוב השנה רק במסגרת ספיישלים ואמר כי "זה נכון וזה טוב. 'כלבוטק' גם התחילה עם ספיישלים".



עתיד התוכנית עדיין לא ברור. גורמים בענף אמרו כי המעבר לפורמט של ספיישלים הוא דרך מנומסת ושקטה להוריד אותה מהאוויר. עם זאת, אם במסגרת המעבר לרישיונות לא ייעשה איחוד בענף וזכיינית ערוץ 2 רשת תמצא את עצמה עם הצורך למלא שבעה ימי שידור, היא תזדקק לכל אחד ממותגי התוכן שלה. עם זאת, ייתכן כי הדבר יקרה רק ב-2015.

באחרונה העלתה רשת תוכנית תחקירים חדשה בשם "360". התוכנית כוללת צוות של עיתונאים והיא מתמקדת בתחקירים שונים, ולא בתכנים צרכניים בלבד. למרות השוני בתכנים, מדובר בתחרות פנימית לכלבוטק. נראה גם כי "360" פונה לקהל צעיר יותר. הקהל של כלבוטק, שנחשב למבוגר בהשוואה לפרופיל הצופה הממוצע בערוץ 2 - יותר מ-40% מהצופים הם בגילאי 55 ומעלה.



לרשת שלושה ימי שידור בלבד עד לסוף שנה זו, וייתכן כי הזכיינית אינה יכולה להרשות לעצמה שידור או השקעה בשתי תוכניות תחקיר או צרכנות - בעיקר על רקע גל הריאליטי והשעשועונים הנוכחי.



"כלבוטק" עלתה לאוויר בראשונה ב-1974 בערוץ 1, בהנחיית דניאל פאר, והיא אחת התוכניות הוותיקות בטלוויזיה. עם תחילת שידורי הניסיון של ערוץ 2 ב-1991 עברה התוכנית לאכסנייה החדשה תחת השם כלבודק. בהמשך חזרה התוכנית לשמה המקורי.



כ-50% מאורך הפרקים בעונה הנוכחית לא חושבו ברייטינג, שכן הם נחשבו ל"פינות" בתחילת או בסיום התוכנית, שאותן ניתן לקזז ועל ידי כך לשפר את ממוצעי הרייטינג. מדובר בנתון גבוה למדי של הורדת דקות שידור מהתוכנית. להשוואה, במתחרה עובדה, למשל, קוזז רק רבע מדקות השידור של התוכנית.



התוכנית המתחרה של כלבוטק בערוץ 10, "שומר מסך", שינתה באחרונה את אופייה ושמה לפנים אמיתיות, כשהיא מפנה משאבים רבים לכתבות דוקו ופחות לנושאי צרכנות ומצלמה נסתרת. "כלבוטק" ו"עובדה" הן התוכניות היחידות שמשודרות בערוץ 2 מאז הקמתו, למעט מהדורת החדשות.



מרשת נמסר בתגובה: "כמו בשנים הקודמות גם השנה 'כלבוטק' עולה לאוויר בשני חלקים. עתה הסתיימה עונה מוצלחת של 15 תוכניות ונשוב עם עונה חדשה ומפתיעה במהלך השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully