וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפי גוזלן בביקורת חריפה על פישר: "הוא מובל על ידי השווקים; חל כרסום באמינותו"

ערן אזרן

22.2.2011 / 10:51

"סביבת הריבית אינה תואמת את מצב המשק ולכן תוסיף לתדלק את האינפלציה"



"בנק ישראל החמיץ הזדמנות נוחה לשדר מסר של נחישות וממשיך להיות מובל על ידי השווקים במקום להוביל אותם", כך טוען רפי גוזלן, אסטרטג המאקרו הראשי בלידר שוקי הון ביחס להחטתו של הבנק להעלות אתמול את הריבית ב-0.25% לרמה של 2.5%.



"סביבת הריבית אינה תואמת את מצב המשק ולכן תוסיף לתדלק את האינפלציה ותתמוך בהמשך הכרסום ההדרגתי באמינות הבנק, כפי שהיא משתקפת בעליית הציפיות לאינפלציה לטווחים הבינוני-ארוך", הוסיף.




אמש החליט נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, להעלות את הריבית במשק לחודש מארס ב-0.25%, לאחר החלטה זהה בחודש הקודם. בבנק ישראל מציינים כגורם הדומיננטי להחלטה את האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים אשר יצאה מתחום היעד.



גוזלן אינו שותף להערכת הבנק כי האינפלציה תתכנס בסוף 2011 אל תוך היעד, אלא מעריך כי היא תסטה לכל אורך 2011, ולעיתים אף באופן ניכר, מהגבול העליון של היעד. "האינפלציה תתכנס בסופו של דבר לכ-3.8%", ציין גוזלן והוסיף: "ההשפעה המהותית בטווח הקצר מצד המדיניות המוניטארית היא על הציפיות לאינפלציה, גורם חשוב בהתפתחות האינפלציה העתידית".



"בהתחשב בכך שלמרות העלאות הריבית האחרונות נותרת הריבית הריאלית בטריטוריה שלילית עמוקה, ובהתחשב בהתחממות המשק ובסטייה הממושכת הצפויה של האינפלציה מהגבול העליון של היעד, מתקבל תמהיל של כרסום באמינות הבנק והאצה באינפלציה. ככל שהבנק משתהה בהעלאת הריבית, רמת הריבית הריאלית הנורמאלית אולי נשארת במקומה (וסביר שאף עולה בהתחשב בצמיחה הגבוהה על רקע סגירת פער התוצר) אך הריבית הנומינאלית הנדרשת להשגתה, עולה", הסביר.



להערכתו של גוזלן, אופן התנהלותו של בנק ישראל, צפוי לגרום לו להעלות בצורה נמרצות יותר את הריבית במהלך השנה. "אנו מעריכים כי הריבית תגיע בסוף השנה ל-4%. שוק האג"ח לפיכך צפוי להמשיך ולהתאפיין בלחץ לעליית תשואות לאורך העקום, כך שהביצוע העודף של האפיק הצמוד על השקלי צפוי להימשך וכך גם של הריבית השקלית המשתנה על פני הקבועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully