וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת המים: "הפקידים לא סופרים את נתניהו"

מאבק הרשויות המקומיות נגד משרד האוצר בנושא תעריפי המים ותאגידי המים מחריף: השלטון המקומי תקף את האוצר בשל ההודעה, לטענתם, שאין כוונה להפחית במחירים והודיע על המשך המאבק

המאבק על גובה תעריפי המים ותאגידי המים ברשויות המקומיות אינו מגיע להסדר והסכסוך בין משרד האוצר לראשי הערים רק מחריף. מרכז השלטון המקומי דיווח אמש (שני) כי במהלך דיוני ועדת ניסן, בראשות ראש אגף התקציבים באוצר, אודי ניסן, הודיעו אנשי אגף התקציבים כי אין בכוונתם לשנות את תאגידי המים או לבטלם וכן כי אין בכוונתם להפחית את מחירי המים לתושבים ולרשויות. בשל כך, אמרו בשלטון המקומי כי הינם ממשיכים במאבקם, וכי יודיעו בימים הקרובים על הצעדים שיינקטו.

לדברי מרכז שלטון המקומי, הודעת האוצר הגיעה במפתיע ולמרות הסיכום של ראשי הרשויות עם ראש הממשלה בנושא. "בהחלטה זו, הבהירה הפקידות, הלכה למעשה, כי היא 'לא סופרת' את ראש הממשלה", נמסר.

לאחר הודעתו של ראש הממשלה על מתווה ההקלות לציבור לאור ההתייקרויות במשק, הציג מרכז השלטון המקומי את טענותיו נגד דירקטוריון תאגידי המים לאופן המיסוי בו נוקטים התאגידים. בנוסף, הציע השלטון המקומי כי רשות מקומית שתשקיע בתשתיות במים לא תחויב בהקמת תאגיד, וזה יהיה שמור למקרים בהם יינקטו סנקציות כנגד עיריות שאינן משקמות את תשתיות המים שלהן בעצמן.

ועדת ניסן קמה, בין השאר, כדי להשיב לטענות השלטון המקומי בנוגע למחירי המים ומקום תאגידי המים, אותם דורשים ראשי הרשויות לבטל. ראשית הסתמן כי הפשרה עליה יסכימו הצדדים תיגע במינוי בעלי תפקידים בתוך תאגידי המים, כך שראשי הערים השונות יוכלו לעמוד בראש דירקטוריון תאגידי המים ובכך יהיה להם חלק בשליטה במשק המים ובתעריפי המים, אולם כאמור, לדברי מרכז השלטון המקומי, דבר זה בוטל והוחלט כי תאגידי המים יישארו כפי שהיו.

תאגידי המים הם חברות בבעלות עירונית, אך אינם חברות עירוניות שתקציבן מעורב בתקציב העיריות. כזכור, השלטון המקומי החרים לאחרונה את דיוני ועדת ניסן, לאחר שניסן הודיע כי הוועדה לא תדון בתעריפי המים.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה לטענות השלטון המקומי: "אנחנו לא נוהגים להגיב מתוך דיוני ועדה סגורה, ולא נשנה את נוהגינו במקרה זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully