וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: האסדה Pride תבצע את קידוח לוויתן 2במקביל לקידוח הקיים

ליאור זנו

22.2.2011 / 11:23

האסדה נמצאת בקפריסין ונערכת ליציאה; נבחנת אפשרות כי אסדת SEDCO תמשיך בקידוח "לוויתן 1" על כל שכבותיו



קידוח "לוויתן 1" המתנהל בחודשים האחרונים במים העמוקים מסעיר את המשקיעים כבר זמן רב. היום פורסם כי אסדת הקידוח pride north americ הגיעה לישראל ואמורה להחליף את האסדה sedco, המבצעת את הקידוח במקום.



עם זאת, ל-themarker נודע כי pride עודנה בקפריסין, ותצא לאזור הקידוח בתוך כמה ימים, כמתוכנן. בנוסף, מסתמן כי pride לא תחליף את sedco בביצוע קידוח "לוויתן 1", אלא תבצע במקביל את קידוח "לוויתן 2", שהינו קידוח אימות לגז הטבעי שנמצא במבנה "לוויתן". sedco תמשיך בביצוע קידוח "לוויתן 1" - על שלוש שכבותיו. עם זאת, חשוב לציין כי החלטה סופית עדיין לא התקבלה.



לפני כשבועיים הודיע העיתון cyprusmail כי אסדת הקידוח pride north america הגיעה ממצרים לנמל לימסול בדרכה לישראל. אסדה זו תצא לישראל בהזמנת נובל אנרג'י - מפעילת קידוח לווייתן - כדי לשמש בביצוע קידוחי העומק לאיתור שכבות הנפט במבנה הגיאולוגי.



האסדה אמורה היתה להחליף באתר הקידוח את אסדת sedco express, שתמשיך למבנה תמר. ואולם מזה זמן נודע כי בקרב שותפות לווייתן נבחנה האפשרות לוותר על חכירת האסדה הנוספת, ולפנותה בכך לביצוע קידוחים נוספים בשטחי המים הכלכליים של ישראל. בין היתר, פורסם כי מנהלת משא ומתן עם בעלי האסדה pride international האמריקאית עבור ביצוע הקידוח הימי המתעכב במבנה "שמשון". כעת, מסתמן כי היא תופנה דווקא ל"לויתן 2".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully