וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לחיות טוב? סעו לקנדה

22.2.2011 / 12:00

לפי הדירוג השנתי של ה"אקונומיסט", ונקובר שבקנדה ממשיכה להוביל בין הערים הטובות ביותר למגורים. במקום הרביעי - טורונטו. במקום האחרון - הרארה, בירת זימבבואה

ונקובר שמרה על מעמדה כעיר הטובה ביותר לחיות בה, לפי הדירוג השנתי של המגזין "אקונומיסט". העיר הקנדית זכתה ל-98 נקודות מתוך 100 נקודות מקסימליות, ונותרה במקום הראשון בדירוג זו השנה השלישית ברציפות.

ברשימת הערים שטוב לחיות בהן דירגה חטיבת המידע של "אקונומיסט" 140 ערים בעולם בניקוד של 0-100, לפי 30 משתנים בחמישה תחומים: יציבות, מערכת הבריאות, תרבות וסביבה, חינוך ותשתיות. בדירוג השנה שמרו כל הערים בעשיריה הראשונה על מיקומן מהשנה שעברה, למעט מלבורן באוסטרליה (97.5 נקודות) ווינה באוסטריה (97.4 נקודות) שהחליפו מקומות.

ונקובר לא היתה העיר היחידה בקנדה בדירוג: טורונטו דורגה במקום הרביעי עם 97.2 נקודות וקלגרי במקום החמישי עם 96.6 נקודות. הלסינקי שבפינלנד דורגה במקום השישי עם 96.2 נקודות, ואת העשיריה הראשונה סוגרות הערים סידני, פרת' ואדלייד באוסטרליה, ואוקלנד שבניו זילנד.

"ערים בעלות דירוג גבוה הן בדרך כלל ערים בגודל בינוני במדינות אמידות עם מעט אוכלוסיה", הסבירו ב"אקונומיסט". "המאפיינים האלה מאפשרים מגוון רחב של פעילויות זמינות ללא רמות גבוהות של פשע או תשתיות בעלות עומס יתר", נכתב בדו"ח.

לונדון דורגה במקום ה-53 בדירוג וניו יורק במקום ה-56, שתיהן במקומות נמוכים יחסית בשל ניקוד נמוך ליציבות - כתוצאה מאיומי טרור ופשע.

בתחתית הדירוג, במקום ה-140, דורגה הרארה, עיר הבירה של זימבבואה, בשל הניקוד הנמוך בתחומי היציבות, מערכת הבריאות והתשתיות. עוד בעשיריה האחרונה בדירוג נמצאות דאקה בבנגלדש, לגוס בניגריה, אלג'יר, קראצ'י שבפקיסטן, טהרן שבאיראן וקולומבו בסרי לנקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully