וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם ריבית של 7.9% - גם האחים חג'ג' נהנים מביקושי יתר: גייסו 80 מיליון שקל בשלב המוסדי

ערן אזרן

22.2.2011 / 12:15

הריבית שנסגרה הייתה נמוכה מהתשקיף בשל ביקושים הגבוהים ב25% מהסכום הראשוני; השלב הציבורי - ביום ה'



גם קבוצת האחים חג'ג', הפועלת בתחום הנדל"ן בישראל, נהנית מביקושי יתר בהנפקה שנחשבת לבעלת מרכיב סיכון גבוה יותר. החברה, שהציעה איגרות חוב בהיקף של 80 מיליון שקל בריבית של 7.9%, נהנתה מביקושים של 100 מיליון שקל - 25% יותר מסכום הגיוס המתוכנן. כתוצאה מכך הפחיתה החברה את הריבית המתוכננת לאיגרות ל-7.7%, שתשולם בתשלומים חצי שנתיים בין 2016-2011. השלב הציבורי של ההנפקה, שבו צפויה החברה לגייב את 20 מיליון השקל הנותרים, יתקיים ביום חמישי הקרוב.



הקבוצה מייעדת את תמורת ההנפקה למימוש אופציה שרכשה מחברת גינדי תמורת 16 מיליון שקל, לרכוש 6 דונמים ברחוב הארבעה המשמשים כיום כמגרש חניה, וכן זכויות בנייה נוספות, תמורת 335 מיליון שקל. הקרקע וזכויות הבנייה מיועדות להקמת שני מגדלי משרדים בני 32 קומות כל אחד, בשטח כולל של 65 אלף מ"ר. השעבוד לפירעון תשלומי הקרן והריבית של האג"ח יהיו מניות החברה הבת הבונה את הפרויקט - חג'ג' מגדלי הארבעה.



סיום הליך ההנפקה מותנה בכך שעד 28 בפברואר יתקבל אישור כי הסכם השיתוף במסגרת קבוצת הרכישה נחתם לגבי 70% מהזכויות בקרקע במגדל הדרומי, וכן יינתן אישור עקרוני של בנק למימון משלים של רכישת הקרקע, ויתקבלו הזמנות ל-70% מההנפקה.



האיגרות שהונפקו הינן צמודות עם מח"מ של 3.5 שנים, כאשר הקרן עומדת לפירעון בדרך של 40% עד ל-2015, והיתרה (60%) ב-2016. כמות ההזמנות המינימלית לביצוע ההנפקה הייתה כ-70 מיליון שקל, סכום אותו החברה הצליחה כאמור לעקוף. כל חבילה כללה ערך נקוב של 1,000 שקל, כך שהתשואה האפקטיבית שווה לריבית השנתית שנושאות האיגרות. הגיוס ייערך בהובלת כלל חיתום, ובהשתתפות רוסאריו קפיטל, אנליסט חיתום, מיטב הנפקות, ברק קפיטל ואגוד חיתום.



קבוצת חג'ג' פועלת בתחום קבוצות הרכישה ופעילה מאוד בתחום יזמות הנדל"ן. בין היתר מחזיקה הקבוצה בפרויקט ארסוף (108 יחידות דיור על הים), חברת ברגרואין ובתוכה מגדל מאייר ברוטשילד, שעוצב על ידי אדריכל העל ריצ'רד מאייר. בנוסף מכרה הקבוצה לחברת דימרי פרויקט בנייה בנחלת בנימין ב-140 מיליון שקל, וברווח של 30 מיליון שקל. בחודש יוני 2010 מימשה החברה יחד עם אור סיטי נדל"ן את רכישת הקרקע להקמת מגדלי הצעירים בתל אביב תמורת 280 מיליון שקל.



בשנה שעברה השלימה קבוצת חג'ג' רכישה של השלד הבורסאי אסים השקעות מידי נץ בונדס תמורת 4 מיליון שקל. במסגרת ההסכם אז, התחייבה החברה להזרים לתוך השלד הבורסאי 20 מיליון שקל נוספים במזומן. זאת לשם קבלת 90% ממניות החברה. אחים יצחק ועידו חג'ג' מחזיקים ב-85% ממניות החברה. ההון העצמי נכון לסוף ספטמבר 2010 עמד על 7.2 מיליון שקל.



בחודשים האחרונים אנו עדים להנפקות נרחבות של חברות נדל"ן, תוך שהחברות מנצלות את סביבת הריבית הנמוכה לשם גיוס חוב בעלות נמוכה. לפני כשבועיים השלימה חברת הנדל"ן ב. יאיר גיוס של 80 מיליון שקל עם ביקושים של 140 מיליון שקל; קבוצת חנן מור השלימה בשבוע שעבר גיוס של 59 מיליון שקל עם ביקושי יתר של 215 מיליון שקל; איירפורט סיטי גייסה 250 מיליון שקל באג"ח ובאופציות עם ביקושים של למעלה מ-400 מיליון שקל; קבוצת נתנאל נתנאל שתגייס אג"ח בהיקף של עד 50 מיליון שקל; וכן א.לוי שמעוניינת לגייס עד 85 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully