וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי לוי נגד מטרנה: "לא מספרים את האמת"

עדי דברת-מזריץ

22.2.2011 / 12:30

רמי לוי זועם על תגובת מטרנה בעקבות עליית מחירי תחליפי החלב. החברה טענה כי רשתות השיווק קובעות את המחירים בפועל. לוי ענה במכתב: "תגובתכם לא מספרת את האמת"

רמי לוי, הבעלים של רשת שיווק השקמה, תוקף את החלטת חברת מטרנה להעלות את המחירים של תחליפי החלב. לוי שלח מכתב נזעם למנכ"לית מטרנה, אפרת גילת, בו הביע את כעסו על טענות מטרנה לפיהן רשתות השיווק הן אלו שקובעות את המחירים בפועל.

מכתבו של לוי מגיע לאחר פרסומים כי לקוחות שביקשו לקנות את מוצרי מטרנה בחודש האחרון גילו מחירים חדשים הגבוהים בכ-7% מאלו ב-2010. כשנשאלה מטרנה על פשר העלאת המחירים מסרה בתגובה כי "מחירי מטרנה נקבעים על ידי רשתות השיווק. אכן, באחרונה היתה עליית מחירים אשר נובעת מהתייקרות משמעותית במחירי חומרי הגלם בעולם".

"נדהמתי לקרוא תגובתכם האומרת שרשתות השיווק קובעות את מחירי המזון לתינוקות ולא מספרת את האמת", כתב לוי. "האמת היא שרשת רמי לוי מסבסדת בעשרות אחוזים את מוצרי המזון לתינוקות: מטרנה וסימילאק, על חשבונה, שנים רבות. בזכות זה שאני מוכר מזון לתינוקות הזול בעשרות אחוזים ביחס למחיר האמיתי והנכון, זוגות צעירים יכולים להרשות לעצמם, היום בעבר ובעתיד, לרכוש מזון לתינוקות מוזל בעשרות אחוזים. זה לא קורה בזכות היצרנים והיבואנים, אלא בזכות רמי לוי - שיווק השקמה ועל חשבונו".

לוי יצא גם נגד אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, לאסם לרכוש 51% ממטרנה באפריל 2009: "טעות עשתה הממונה על ההגבלים שאישרה לנסטלה את קניית חברת מטרנה ממעברות. אם לא היתה מאשרת את הקנייה, חברת נסטלה הידועה כיצרנית המזון לתינוקות הגדולה בעולם, היתה מכניסה את מוצריה לארץ והיה גורם יצרני שלישי חזק שהיה יוצר תחרות בין היצרנים והיבואנים, מה שלא קיים היום. מי שמפסיד שאין עוד גורם יצרני חזק למוצרי תינוקות, זה הצרכן נטו".

לפי נתוני חברת סטורנקס, מטרנה מובילה את השוק עם נתח של כ-66%. לסימילאק נתח שוק של 33.5%. כפי שפורסם בדה מרקר, המחירים לצרכן של תחליפי החלב של מטרנה עלו בחודש האחרון בכ-3 שקלים, ובחלק מהמקרים היתה גם עלייה חדה יותר שהגיעה ל-9 שקלים. אם בדצמבר 2010 המחיר לצרכן של מטרנה פרימיום 400 גרם עמד על 40 שקל, היום המחיר הוא 42 שקל. ב-2010 המחיר של מטרנה מהדרין 400 גרם היה 30 שקל והיום הוא 39 שקל, ואילו המחיר של מוצר מטרנה אקסטרה קר 700 גרם שעלה 65 שקל עולה היום 68 שקל.

עם זאת, כמו בקטגוריית החיתולים כך גם בקטגוריית תחליפי חלב האם - היצרניות מציגות לרשתות את המחיר המומלץ לצרכן, אך את המחיר הסופי קובעות הרשתות, שלרוב מציעות אותו ללקוח במחירי מבצע, ולכן בסופו של דבר קיים פער מחירים בין הרשתות השונות.

סימילאק, המתחרה של מטרנה, העלתה אף היא את המחירים בשיעור דומה של 7% עוד באוקטובר 2010. מהחברה נמסר כי כרגע לא צפויה עליית מחירים נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully