וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום: "המערב ואירן נאבקים על עתודות הנפט"

אבי בר-אלי

22.2.2011 / 13:50

לפי השר שלום, על ישראל להבטיח את עצמאותה האנרגטית. "אנו עדים למאבק אדירים בין המערב לאירן על השליטה במזה"ת, שפירושה השתלטות על כל עתודות הנפט"

"מה שקורה בלוב בימים אלו הוא חלק מרעידת אדמה המתרחשת במזרח התיכון. אנו עדים למאבק אדירים בין המערב לבין אירן על השליטה במזרח התיכון שפירושה השתלטות על כל עתודות הנפט ל-150 השנים הבאות. מעבר הספינות האירניות הוא חלק ממאבק כולל שאיראן מנהלת על ההגמוניה והשליטה במזרח התיכון. מטרת ההתגרות והפרובוקציה האיראנית היא לאותת למנהיגי העולם הערבי מיהו השליט החדש במזרח התיכון" - כך אמר היום השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, בכנס אילת-אילות לאנרגיה מתחדשת.

"על ישראל להבטיח את עצמאותה האנרגטית, במיוחד לנוכח חוסר היציבות האזורית והשלכותיה הכלליות. מדינת ישראל התברכה במשאבים טבעיים, זה הזמן להאיץ את פיתוח נושא האנרגיות המתחדשות". אמר שלום והציע להחזיר את שמו של משרד התשתיות לשמו המקורי: "משרד האנרגיה".

לדבריו, הערכות כלכליות מעידות כי תחום האנרגיה המתחדשת בעל פוטנציאל כלכלי הנאמד בסך של כ-44 מיליארד שקל, וייצור "מנועי צמיחה כלכליים ובראשם תוספת משמעותית של מקורות תעסוקה". שלום הוסיף כי יש לפעול להקמת גוף אשר ירכז את כל הגורמים הפועלים בשטח הן הפרטיים והן הממשלתיים, יציע פתרונות ישימים לבעיות ולחסמים ויתווה אופק עסקי מוסדר.

"תם עידן החשמל הזול"

"תעריף החשמל זול מדי. אנו במציאות שבה תם עידן החשמל הזול. חובת המדינה להבטיח תעריפים ריאליים. המצב שבו חברת החשמל מסבסדת את התעריפים הוא בלתי נסבל" - כך אמר הבוקר יו"ר חברת החשמל, יפתח רון-טל, בכנס. רון-טל הוסיף כי מצוקתה הפיננסית של החברה מהווה "אבן ריחיים על צווארה" - וציין כי "לא נוכל להמשיך ולפתח את משק החשמל - אם לא נתחזק פיננסית".

באשר לתמהיל הדלקים של החברה, אמר רון-טל כי "ישראל הופכת למעצמת גז", וכי המשק הישראלי יוכל להגיע לשיעור של 80% בשימוש בגז לייצור אנרגיה - ובתנאי שהמדינה תדאג ליתירות ראויה במערכת הולכת הגז. יש לציין, כי הגדלת שיעור ההישענות על גז טבעי צפויה להוזיל את תעריף החשמל - בעוד חברת החשמל דורשת לייקרו ב-16%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully