וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרס בניו זילנד יפגע ברווחי קבוצת כלל

נועם בר

22.2.2011 / 16:15

אחרי ההצפות באוסטרליה שהסבו נזק ביטוחי רב לכלל ביטוח, גם רעידת האדמה בניו זילנד לא פוסחת על חברת הביטוח של נוחי דנקנר ותפגע ברווחי קבוצת כלל

הצרות של מפעילות ביטוחי המשנה של קבוצת כלל (-2.05% , 9776.0), לא מפסיקות לרגע. לאחר גל אסונות הטבע - הוריקן ושיטפונות - שפקד את אוסטרליה בחודשיים האחרונים והסבו לקבוצת כלל נזק ביטוחי כבד בשל האחזקה במבטח המשנה הבריטי, ברודגייט, הגיעה הבוקר רעידת האדמה הקטלנית בניו זילנד.

ל-Themarker נודע כי גם באסון הזה, ישנה חשיפה לברודגייט ובעקיפין לקבוצת כלל. עוד בטרם עבר זמן רב מאז אירע האסון ועדיין מוקדם להעריך את היקפי התביעות שיגיעו לשולחנה של ברודגייט בשל האחריות הביטוחית שלקחה באזור האסון. כלל עדיין לא פירסמה את הד"וחות הכספיים שלה ל-2010 אך ההערכה היא כי ההפסד המצטבר שהסבה לה פעילות ביטוחי המשנה של ברודגייט יסתכם בלמעלה מ-100 מיליון שקל בשנה האחרונה.

בין האסונות שעליהם כבר דיווחה כלל ברבעונים האחרונים ישנה את רעידת האדמה הגדולה שארעה בצ'ילה בדיוק לפני שנה, שריפה באוסטרליה ורעידת אדמה קודמת שהתרחשה בניו זילנד. היקף החשיפה הביטוחית של ברודגייט לאסון השטפונות שהתרחש באוסטרליה בתחילת ינואר ולסופה "יאסי" שהיכתה שם בימים שלאחר מכן, מוערכת בעשרות מיליוני שקלים.

מאז רכשה כלל את ברודגייט ב-2001 ועד לסוף 2009, הרוויחה כלל מחברת ביטוחי המשנה 210 מיליון שקל. כעת עם גל האסונות היא עשויה לאבד יותר ממחצית מהרווח שצברה מברודגייט במהלך כמעט עשור שלם.

מכלל נמסר בתגובה כי מוקדם להעריך את היקף הנזק מהאסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully