וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים סינים לסטיב ג'ובס: "רווחי אפל עלו לנו בבריאות ובחיים"

רויטרס

22.2.2011 / 16:54

עובדי וינטק, ספקית מסכי מגע עבור אפל, שלחו מכתב לג'ובס לאחר שיותר מ-100 חלו כתוצאה מחשיפה לכימיקל



עובדים סינים במפעל המייצר מסכי מגע עבור אפל, קראו לחברה האמריקאית לסייע לטפל בתלונתם לגבי הרעלה כימית שלדבריהם עלולה לפגוע בבריאותם.



וינטק, החברה הטייוואנית שמחזיקה במפעל בפארק התעשייתי בסוז'או שבמזרח סין, הודתה כי השתמש בהקסן n, ממאי 2008 עד אוגוסט 2009, אך הפסיקה לאחר שגילתה כי החומר גורם למחלות בקרב העובדים. "זה רוצח, רוצח שתוקף באופן סמוי", נכתב במכתב שנשלח מטעם העובדים למנכ"ל אפל סטיב ג'ובס.



"מאז שנעשה שימוש בהקסן, הרווחים החודשיים של אפל ושל וינטק טיפסו במאות מיליוני דולרים מדי חודש, והעובדים שילמו על כך בחייהם ובבריאותם", נכתב במכתב, עליו חתומים חמישה עובדים הטוענים כי הם מייצגים את שאר העובדים.



מוניטק נמסר כי השתמשה בכימיקל המתאדה במהירות רבה יותר מאלכוהול, לצורך ניקוי מסכי המגע, על מנת להאיץ את מהירות ייצור המסכים, המשמשים למכשירי אפל. מאז, חזרה החברה להשתמש באלכוהול.



ההרעלות הוזכרו בדו"ח שפרסמה אפל באחרונה. בדו"ח נטען כי 137 עובדים אושפזו לאחר החשיפה לחומר, ונטען כי כולם התאוששו, מסקנה שוינטק אישרה. אולם כמה מן העובדים במפעל העצום של וינטק אמרו כי החברה לא העניקה פיצוי מספיק לעובדים שנפגעו, לחצה על מקבלי הפיצוי לעזוב את עבודתם, ואינה מציעה ביטוח לעובדים, שעשויים לסבול מבעיות בריאותיות נוספות כתוצאה מחשיפה לרעל.



אין זו הפעם הראשונה שבה זוכה אפל לביקורת בשל תנאי העבודה במפעלי ספקיה בסין. בשנה שעברה התאבדו יותר מתריסר עובדי חברת פוקסקון, הספקית הסינית הגדולה ביותר של אפל, כפי הנראה על רקע תנאי העבודה במפעל.



אפל סרבה להגיב לכתבה והפנתה את כתב רויטרס לדו"ח שפירסמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully