וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' להנהלת סקיילקס: בן דב מנסה לתרום על חשבון הציבור

צבי זרחיה

22.2.2011 / 16:44

יחימוביץ': "העברה של 9 מיליון שקל ללוטוס לא תקינה, וכופה על הציבור לממן מכיסו תרומות של בן דב"



ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) דורשת משלום זינגר, יו"ר דירקטוריון סקיילקס, שבשליטת אילן בן דוב, לכנס את הדירקטוריון כדי לבחון מחדש את ההחלטה להעביר 9 מיליון שקל כתרומה לחברה הפרטית לוטוס, אף היא בשליטת בן דב. זאת, בהמשך לתרומות בסך 4.9 מיליון שקל שהעבירה סקיילקס ללוטוס בעבר.



יחימוביץ' קראת לזינגר לעשות זאת עוד לפני כינוסה של האסיפה הכללית המתבקשת לאשר את העסקה ב-24 במרץ. במקביל היא פנתה גם למיקי ציבייר, יו"ר איגוד קרנות הנאמנות, בבקשה להתנגד לעסקה, משום שזו נעשתה מעל ראשי החוסכים ועל חשבונם, בדרכים תמוהות ולא תקינות, וכדי להאדיר את שמו של אילן בן דב כנדבן, שעה שכספי הנדבנות באים מכיסו של הציבור ולא מכיסו של בן דב.

יחימוביץ' כתבה לשניים כי במצטבר מזרימה סקיילקס כספי ציבור בשיעור של קרוב ל-14 מיליון שקל לחברה פרטית של בעל השליטה, וכי לא היתה מניעה לכך לו הדבר היה משרת את טובתה של סקיילקס, אלא שלא נראה כי מישהו בחן כלל את טובתה של סקיילקס ואת טובת משקיעיה".



לדבריה, "מדובר במהלך מקומם, אשר באמצעותו מנסה אילן בן דוב להצטייר כמי שתורם מהונו האישי לקהילה, אך בפועל מכניס את ידו לכיסה של החברה הציבורית כדי לממן את נדבנותו. יוצא, איפה, שכספי החסכונות של הציבור - המושקעים בסקיילקס - מממנים את חברת התרומות הפרטית של אילן בן דב.



"אישור העסקה מעלה שאלות בדבר שיקול הדעת שהפעיל הדירקטוריון. בישראל יש שפע של מפעלים חברתיים נפלאים אשר הדירקטוריון יכול לתרום להם מבלי להיקלע לניגוד עניינים כה בוטה. תרומה דווקא לחברה פרטית של בעל השליטה הייתה אמורה להיות המפלט האחרון להשקעה, בוודאי לא האופציה הראשונה, קל וחומר שלא היחידה, כפי שקרה כאן".



יחימוביץ' הוסיפה כי "מטריד אף להיווכח, שדירקטוריון סקיילקס מתהדר באישור העסקה עם אילן בן דב בשם ה'אחריות החברתית'. אחריותכם החברתית צריכה להתבטא בראש ובראשונה בדאגה יום יומית לרווחת ציבור המשקיעים ולרווחת העובדים המועסקים אצלכם, לא בקידום עסקי הפילנתרופיה הפרטיים של מר בן דב, הגוזר מהם קופון נאה של יחסי ציבור".



"תחושת אי-הנוחות רק מתגברת כאשר נזכרים כיצד רק לפני כשנה משכה סקיילקס דיווידנד בסך 1.4 מיליארד שקל מחברת פרטנר כדי לממן את השתלטותו של מר בן דב על חברת הסלולר. משיכת הדיווידנד ההיא אף לוותה בפיטוריהם של 120 עובדים ופגעה בדירוגה של פרטנר עקב חשש ליציבותה הפיננסית".



"בטרם יוצאים בהכרזות על 'אחריות חברתית', מוטב שסקיילקס תערוך בדק בית בדבר התנהלותה מול העובדים והמשקיעים... אם מר בן דב מעוניין לתרום לקהילה, שיתכבד ויתרום מכיסו האישי ולא על חשבון החברה הציבוריות שבשליטתו. כך עושים גדולי הנדבנים בעולם ומר בן-דב לא צריך להיות שונה מהם".



"מימון עסקים על חשבון הציבור"



לאיגוד קרנות הנאמנות כתבה יחימוביץ': "הציבור משקיע את חסכונותיו בסקיילקס באמצעות קרנות נאמנות, ומניח כי הן יבטיחו את טובת החוסכים. נראה לי מתבקש, איפה, כי תשתתפו בכינוס האסיפה הכללית, תביעו את מחאתכם נגד מימון עסקיו הפרטיים של מר בן דב על חשבון חסכונות הציבור, ותצביעו נגד אישור העסקה. כידוע, על מנת לאשר עסקת בעלי עניין נדרש כי שליש מהתומכים בה יהיו נטולי עניין אישי, ועל כן להצבעתכם חשיבות יתרה וקולכם עשוי לחולל שינוי".



על שני המכתבים מכותבים גם יושב ראש ועדת הכספים ח"כ משה גפני, יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' זוהר גושן, הממונה על שוק ההון פרופ' עודד שריג, אילן בן דוב עצמו, וגם חברי הדירקטוריון וחברי ועדת הביקורת בסקיילקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully