וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון נגד חברות הסלולר: "הן הרוויחו כסף, אך לא נתנו שירות לציבור"

נועם בר

22.2.2011 / 18:17

שר התקשורת: "המפעילות החדשות בשוק יצטרכו לחתוך את מחירי הסלולר ב-50% לפחות"



"אני חושב שיש מקום בישראל להפחתת תעריפי הסלולר גם ב-60%", את הדברים האלה אמר הערב שר התקשורת משה כחלון בכנס לשכת רואי החשבון שנערך בים המלח.



כחלון אמר כי רק דבר אחד יכריע בתחרות שתיווצר עם כניסתם של המפעילים החדשים - המחיר. "בטכנולוגיה כולם אותו דבר, אף אחד לא ייתן לנו טכנולוגיה שנשמע דרכה רק בשורות טובות".



"בשבוע הבא נפתח את המעטפות ונמצא עוד שתי חברות שיזכו במכרז לקבלת רשיונות הסלולר החדשים. אלו יהיו חברות עם תשתית, לא מפעילים וירוטאליים. כדי להצליח החברות הללו יצטרכו לחתוך את המחירים ב-50% לפחות".



כחלון ביקר את התנהגות חברות הסלולר בשנים האחרונות. "חברות הסלולר חזקות ועוצמתיות מאוד. כמו כל גוף, הן צריכות להרוויח כסף ובמקביל לתת שירות לציבור. לפני שנה הגענו למסקנה שחברות הסלולר עשו את העבודה כמו שצריך ב-50% - להרוויח כסף, אבל את החלק השני הן לא עשו".



כחלון הוסיף כי "המדינה העמידה לחברות הסלולר משאב שלה, את האוויר. הרעיון היה שתמורת המשאב הזה הן ישרתו את הציבור, אבל הן חשבו שהאוויר שלהן, אז נאלצנו להסביר להן שזה לא המצב".



בהמשך סיפר כחלון על הלחצים שהפעילות חברות הסלולר כשהציע להוסיף מתחרים בענף. "כבר כשהיו בשוק 10,000 מנויים, בכל פעם שרצינו להכניס מתחרה חדש, טענו כל הזמן שהשוק רווי. כיום יש כבר מעל 9 מיליון מנויים ושוב אומרים 'שוק רווי'. אז הנה - לא רק שיש מתמודדים, יש אפילו ארבעה מתמודדים רציניים".



בהמשך ביקר כחלון גם את המצב בענף ערוצי הטלוויזיה. "כיבו את השידורים האנלוגיים ואין למשפחות אפשרות לרכוש חבילה זולה. אמרתי להם 'תנו חבילה צרה'. למה צריך להכריח לקוח לקבל 600 ערוצים?", אמר כחלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully