וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד ואנונו עירער על הארכת מעצרו בשבעה ימים נוספים

מאת הילה רז

23.2.2011 / 6:58



>> דוד ואנונו, מנהל מחלקת המודיעין והחקירות הארצי ברשות המסים שמעצרו הוארך שלשום בפעם השנייה בשבעה ימים, עירער אתמול לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה בבקשה לשחררו בתנאים מגבילים או לקצר את מעצרו.

ואנונו נעצר ב-15 בפברואר בחשד לעבירות של לקיחת שוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים והעלמת מס. במועד מעצרו הראשון ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בעשרה ימים בשל חשש לשיבוש הליכי חקירה וביצוע פעולות חקירה הנחוצות למשטרה בעת שהותו של ואנונו במעצר.



בית המשפט החליט להאריך את מעצרו בשבעה ימים ולטענת ואנונו הוא לא עירער על ההחלטה אז, מאחר שלדבריו הוא "מכיר ומוקיר את מלאכת החקירה והחליט לשתף פעולה עם חוקריו, והכל כדי לאפשר קידום מהיר ויעיל של החקירה מתוך אמונה מלאה כי זה יביא לשחרורו בתום תקופת המעצר".



שלשום הובא ואנונו להארכת מעצר שנייה, במסגרתה העלתה המשטרה חשדות נוספים והוסיפה לעבירות בהן נחשד ואנונו גם עבירות של סחיטה באיומים ושיבוש הליכי משפט.



השופט רפי ארניה מבית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של ואנונו פעם נוספת בשבעה ימים, וכתב בהחלטתו כי "מדובר בפרשה חמורה ביותר שבמרכזה ולב ליבה נמצא ואנונו, שאין דרך אחרת לומר זאת, מכר מס תמורת בצע כסף". ארניה אף ציין כי הודעותיו של ואנונו ודבריו בחקירה חיזקו את עוצמת הראיות נגדו. מעצרו של ואנונו הוארך כדי לאפשר ליחידה הארצית לחקירות הונאה להמשיך בכיווני חקירה נוספים.



ואנונו, המיוצג על ידי עו"ד נתי שמחוני, טוען בערעור כי החקירה המשטרתית בעניינו אינה מחייבת את המשך הימצאותו במעצר ויש לבחון חלופת מעצר, דבר שלא נעשה בעניינו. לשיטת ואנונו "בית משפט השלום טעה בכך שלא הצביע על חשש ממשי קונקרטי לשיבוש מהלכי חקירה על ידו אלא קבע באופן גורף כי שחרורו של ואנונו בשלב זה עלול להביא לשיבוש מהלכי החקירה ולהשפעה על עדים".



ואנונו תוקף את טענת המשטרה לפיה קיים חשש של שיבוש הליכי חקירה על ידו ומאשים אותה בהדלפות חומרי חקירה. "רמת ההדלפות מהחקירה בפרשה זו חצתה את כל הגבולות כאשר מדי יום מצוטטות בכלי התקשורת גרסאותיהם של הנחקרים", נכתב בערעור. הוא מבקש מבית המשפט להורות על שחרורו בתנאים שייקבע בית המשפט ולחילופין לקצר באופן משמעותי את תקופת מעצרו שנקבעה על ידי בית משפט השלום.



הדיון בנוגע לערעור נקבע להיום (רביעי) בפני השופטת מיכל ברנט בבית המשפט המחוזי בפתח תקוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully