וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה שמלצר מעוניין לרכוש את תדיראן טלקום

מאת חיים ביאור

23.2.2011 / 6:58

בית המשפט מינה מפרק זמני לחברה, שנקלעה לקשיים. שמלצר הביע נכונות להזרים לקופתה עד 2.2 מיליון דולר



>> איש העסקים שלמה שמלצר מתעניין באפשרות לרכוש את חברת התקשורת תדיראן טלקום, שנקלעה לקשיים. שמלצר הוא הבעלים של מפיצת המוצרים העיקרית של תדריאן טלקום, שנושאת שם דומה - תדיראן טלקום שירותי תקשורת בישראל. תדיראן טלקום מייצרת בעיקר מרכזיות דיגיטליות מתקדמות.

החברה שבבעלות שמלצר הגישה בקשה לפירוק תדיראן טלקום, בהסתמכה על כך שהייצור בחברה מושבת ושהחברה הגיעה למעשה לחדלות פירעון. החברה אף הביעה נכונות להזרים לקופת תדיראן טלקום עד 2.2 מיליון דולר בתקופת הפירוק. בית המשפט המחוזי בפתח תקוה קיבל את הבקשה ומינה את רו"ח בועז גזית למפרק זמני.



גזית, בשיתוף מנהלי החברה, כבר החל בפעולות דחופות כדי להקטין את הוצאות החברה, ובשלב זה הוא לא הודיעו על פיטורי עובדים. בתום שלושה שבועות ממינויו למפרק, כלומר ב-10 במארס הקרוב, הוא יתחיל במהלכים להוצאת החברה למכירה.



200 עובדי תדיראן טלקום עדיין לא קיבלו את משכורת ינואר ולא ברור מתי זו תשולם להם. העובדים שכרו את שירותיה של עו"ד גלילה הורנשטיין, מומחית לדיני פירוקים, כדי שתגן על זכויותיהם. "נעשה הכל כדי שלחברה ייכנס למשקיע, אך נדרוש ממנו שלא יפטר עובדים וישמור על העסקה במסגרת ההסכם הקיבוצי", אמרה הורנשטיין.



תדיראן טלקום, הממוקמת בפתח תקוה, נרכשה על ידי קנדה אינק ביולי 2010 מאפריקה-ישראל. קנדה אינק, בראשות משה כהן, רכשה 50.5% מהחברה, 49.5% נרכשו על ידי ועד עובדי תדיראן טלקום, שבראשו עמד אז חיים בן שלוש, לפי שווי של 8 מיליון שקל.



כדי לאפשר את ביצוע המכירה, עובדי תדיראן טלקום הסכימו לוותר על תנאים סוציאליים ופיצויי פיטורים שהגיעו להם כחוק מתוקף עסקת העברת הבעלות, בסך 16 מיליון דולר. החברה נרכשה יחד על מצבת החובות שלה, שהסתכמה ב-13-15 מיליון דולר. ואולם בחודשים שחלפו מאז העסקה, מצב החברה הידרדר. לטענת העובדים, "חלק מהגורמים העסקיים אליהם אנו קשורים עשו לנו תרגילים פיננסיים מכוערים".



יו"ר מרחב פתח תקוה בהסתדרות, גיורא נחום, אמר שההסתדרות "תלווה את מאבקם של עובדי תדיראן טלקום כדי שלא ייפגעו זכויותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully