וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: חיילי צה"ל ילמדו לנהוג על ג'יפ בסימולטור

מאת דניאל שמיל

23.2.2011 / 6:58



בלעדי צה"ל יהיה הגוף הראשון בישראל שיפעיל סימולטורים ללימוד נהיגה. במכרז שפורסם לקראת הקמת עיר הבה"דים בנגב, מתחייב הזוכה להקים כיתת סימולטורים ללימוד נהיגה. בכיתה זו יותקנו לפחות 12 סימולטורים שידמו נהיגה במשאיות שונות וברכבי שטח מבצעיים.

ארבע חברות מתחרות על הקמת עיר הבה"דים: שיכון ובינוי, מנרב, אפריקה ישראל ושפיר הנדסה, ויבואן הסימולטורים הזוכה יפעל כספק משנה לאחת מאותן חברות. העלות המוערכת של כל סימולטור היא 1-2 מיליון שקל, כך שהיקף המכרז הוא 12-24 מיליון שקל.



בצה"ל דורשים כי הסימולטורים ידמו במדויק דגמים ספציפיים, כמו משאיות טטרה והאמרים, והדבר יצריך כנראה תכנון של מתקנים חדשים לגמר. סימולטור נהיגה מדמה הפעלה של כלי רכב מסוגים שונים: אופנוע, מכונית או משאית. יתרונו באפשרות לדמות נהיגה בסוגי דרכים שונות ובמצבים קיצוניים מבלי לסכן את הנהג.



כיום פועלת בישראל רק חברה אחת העוסקת בשיווק סימולטורים לנהיגה - "החברה לתרבות נהיגה בישראל", הנמצאת בבעלות משותפת של היזם עדי מימרן (מנכ"ל קידום לשעבר) ושל בית ספר לנהיגה "המסלול המהיר" מאשדוד. החברה מייצגת בישראל את יצרנית הסימולטורים הצרפתית eca faros. הפעלת סימולטור היא יקרה יחסית ושיעור נהיגה עליו יקר כמו שיעור נהיגה על הכביש. לכן, אם אין סבסוד ממשלתי או חובה להתאמן על סימולטור, תלמידי נהיגה לא מתנסים בו.



במכרזים מוסדיים, כמו זו של עיר הבה"דים, החברה לתרבות הנהיגה תתמודד עם יבואנים שיתארגנו כדי לספק את המתקנים. בקרוב צפוי להתפרסם מכרז דומה גם מטעם משטרת ישראל. במינהלת עיר הבה"דים אישרו את הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully