וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלי יחימוביץ': "הציבור מממן את התרומות של אילן בן-דב"

מאת צבי זרחיה ורם עוזרי

23.2.2011 / 6:58

דירקטוריון סקיילקס שבשליטת בן-דב אישר תרומה של 9 מיליון שקל לחברה פרטית שבבעלות בן-דב. יחימוביץ' במכתב לדירקטוריון: "אחריותכם החברתית צריכה להתבטא בדאגה לרווחת המשקיעים והעובדים"



>> "אילן בן-דב רוצה להצטייר כמי שתורם מהונו האישי לקהילה, אך בפועל הוא מכניס את ידו לכיסה של חברה ציבורית שבשליטתו כדי לממן את נדבנותו. יוצא, איפה, שכספי החסכונות של הציבור המושקעים בסקיילקס מממנים את התרומות" - כך טוענת ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) במכתב שהעבירה אתמול לחברי דירקטוריון סקיילקס, לבן דב עצמו ולאיגוד קרנות הנאמנות.

העתק מהמכתב נשלח גם ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' זוהר גושן, והממונה על שוק ההון, פרופ' עודד שריג. במכתב דורשת יחימוביץ' משלום זינגר, יו"ר סקיילקס, לכנס את הדירקטוריון כדי לבחון מחדש את ההחלטה להעביר 9 מיליון שקל כתרומה לחברה הפרטית לוטוס, אף היא בשליטת בן-דב. זאת, בהמשך לתרומות בסך 4.9 מיליון שקל שהעבירה סקיילקס ללוטוס בעבר. יחימוביץ' קראת לזינגר לעשות זאת עוד לפני כינוסה של האסיפה הכללית המתבקשת לאשר את העסקה ב-24 במארס.



במקביל פנתה יחימוביץ' גם למיקי ציבייר, יו"ר איגוד קרנות הנאמנות, בבקשה להתנגד לעסקה, מכיוון שזו נעשתה, לטענתה, מעל ראשי החוסכים ועל חשבונם - וכדי להאדיר את שמו של בן-דב כנדבן.



יחימוביץ' כותבת כי במצטבר הזרימה סקיילקס כספי ציבור בהיקף של כמעט 14 מיליון שקל לחברה פרטית של בעל השליטה. "לא היתה מניעה לכך לו הדבר היה משרת את טובתה של סקיילקס, אלא שלא נראה כי מישהו בחן כלל את טובתה של סקיילקס ואת טובת משקיעיה", כתבה יחימוביץ'.



יחימוביץ' הוסיפה כי "מטריד להיווכח שדירקטוריון סקיילקס מתהדר באישור העסקה בשם ה'אחריות החברתית'. אחריותכם החברתית צריכה להתבטא בראש ובראשונה בדאגה לרווחת ציבור המשקיעים ולרווחת העובדים המועסקים אצלכם, לא בקידום עסקי הפילנתרופיה הפרטיים של מר בן-דב, הגוזר מהם קופון נאה של יחסי ציבור.



"תחושת אי הנוחות רק מתגברת כאשר נזכרים כיצד רק לפני כשנה משכה סקיילקס דיווידנד בסך 1.4 מיליארד שקל מחברת פרטנר כדי לממן את השתלטותו של בן-דב על חברת הסלולר. משיכת הדיווידנד אף לוותה בפיטוריהם של 120 עובדים ופגעה בדירוגה של פרטנר עקב חשש ליציבותה הפיננסית".



"הביעו את מחאתכם"



לאיגוד קרנות הנאמנות כתבה יחימוביץ': "הציבור משקיע את חסכונותיו בסקיילקס באמצעות קרנות נאמנות, ומניח כי הן יבטיחו את טובת החוסכים. נראה לי מתבקש, איפה, כי תשתתפו בכינוס האסיפה הכללית, תביעו את מחאתכם נגד מימון עסקיו הפרטיים של בן-דב על חשבון חסכונות הציבור, ותצביעו נגד אישור העסקה. כידוע, על מנת לאשר עסקת בעלי עניין נדרש כי שליש מהתומכים בה יהיו נטולי עניין אישי, ועל כן להצבעתכם חשיבות יתרה וקולכם עשוי לחולל שינוי".



גילעד אלטשולר, מנכ"ל בית ההשקעות אלטשולר-שחם, אמר בתגובה לדבריה של יחימוביץ כי צריך לברך על כך שחברות תורמות למען הקהילה. "אני לא רואה שום דבר רע בכך שחברה רווחית תורמת לקהילה. כמובן, הכל בתנאי שהמוסדות שתורמים להם עברו בדיקה קפדנית ויודעים לאן הולך הכסף ושההחלטה התקבלה בדירקטוריון החברה".



מנהלי השקעות בגופים מוסדיים אחרים התקשו להשמיע ביקורת על ההחלטה. "מדובר על ביצה קטנה. אין לנו ולא לאף אחד אחר עניין להתעמת עם טייקונים, ובטח שלא על הנושא הזה", אמר גורם בכיר באחד מבתי ההשקעות הגדולים. "לא מדובר על מינהל לא תקין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully