וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה התוכנית להקמת חוות התבלינים בכיסלון

אריק מירובסקי

23.2.2011 / 6:58



>> הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) שבמועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה לדחות אתמול תוכנית להקמת יקב ומסעדה ליד מושב כיסלון שבהרי ירושלים. זאת לאחר שבג"ץ חייב את ועדות התכנון והבנייה לשוב ולדון בתוכנית, שקודמה על ידי היזמים, בסיועה של מי שכיהנה כמתכננת מחוז ירושלים של משרד הפנים, בינת שוורץ.

הפרויקט, המכונה חוות התבלינים, נמצא על גדות נחל הכיסלון באזור המוגדר בתוכנית המתאר המחוזית כשמורת טבע. ב-2009 אישרה הולנת"ע את התכנית, ואולם עמותת אדם טבע ודין עתרה לבג"ץ נגד האישור - וזה החליט להשיב את הדיון בתוכנית לוועדות התכנון והבנייה. נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, ציינה כי כל הגופים התכנוניים פעלו בעניין בניגוד לחוק.



בדיון חוזר בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים הוחלט בנובמבר לדחות את התכנית. מכיוון שהגוף המכריע בנושא הוא הולנת"ע, הנושא שב לעיונה, ואתמול, כאמור, החליטה הוועדה לאמץ את החלטתה של הוועדה המחוזית.



הגופים הירוקים בירכו על ההחלטה. היועץ המשפטי של אדם טבע ודין, עו"ד אלי בן ארי, מסר כי "בעמותה מברכים על החלטת מוסדות התכנון ועל התערבות בית המשפט, שהוביל לתיקון הפגם הקשה בהעדפת האינטרס הפרטי על פני האינטרס הציבורי של שמירת השטח הפתוח". רכז שמירת הטבע בירושלים והרי יהודה של החברה להגנת הטבע, אברהם שקד, מסר כי "אין שום סיבה למקם יקב וחנות תבלינים דווקא בשטחים הפתוחים, על אחת כמה וכמה שמתחילתה ועד סופה התוכנית מקודמת בחטא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully