וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הקרקע בעפולה הוכפל בחמש שנים

רז סמולסקי

23.2.2011 / 10:40

הפריחה הנדל"נית הגיעה גם לפריפריה - והובילה להצלחה גדולה בשיווק קרקעות באופקים, נצרת עלית, עפולה ובית שאן. כך למשל, מגרש ובו זכויות ל-54 דירות נמכר ב-2.84 מיליון שקל

תור הפריפריה ליהנות מפריחת שוק הנדל"ן. מגרשים בעפולה, בית שאן, אופקים ונצרת שווקו בפברואר ורשמו עליות מחירים ניכרות, שעה שהביקוש לחלק מהמכרזים היה נמוך בנסיונות השיווק הקודמים שלהם. במכרזים הבולטים, שנערכו ברובע יזרעאל שבעפולה, שווקו תשעה מגרשים ל-434 דירות במחיר כפול מהמחיר ששולם על קרקעות דומות ב-2006.

הסיבה להצלחת השיווקים היא עליית מחירי הדירות שהגיעה גם לפריפריה, והעלתה מאוד את הכדאיות הכלכלית של היזמים להכנס לפרויקטים במקומות שעד לאחרונה היו מחוץ למפת הנדל"ן.

כך למשל שני מגרשים שמספרם 140 ו-141 ברובע יזרעאל בעפולה, שהשתתפו במכרז הנוכחי, נמכרו רק בפעם השישית, לאחר חמישה נסיונות כושלים בין 2004 ל-2010. בכל הניסיונות הקודמים לא הוגשה אפילו הצעה אחת לרכישת המגרשים, ואילו עתה נמכר מגרש 140 ובו זכויות ל-54 דירות ב-2.84 מיליון שקל לחברת משה ח. אלי ע. בע"מ. הסכום מגלם מחיר של 52.5 אלף שקל לקרקע לדירה. כמו כן נמכר מגרש 141 שעליו זכויות ל-96 דירות ב-5.45 מיליון שקל לחברה החיפאית אלמוג ב.ז. בנייה והשקעות בע"מ, זכייה המגלמת מחיר של של 56.8 אלף שקל לקרקע ליחידה.

עובדה נוספת שמעידה על הפריחה של המקום היא מספר ההצעות המוגשות למכרזים השונים. לרוב המגרשים שהוצעו בעפולה הוגשו 6-9 הצעות, מה שמעיד על תחרות של ממש בין הקבלנים, וזאת אחרי שרק לפני שלוש שנים לא היתה בהם כל התעניינות.

מחיר הקרקע בבית שאן - כפול מהערכת השמאי

הזוכים הנוספים במכרזים בעפולה: ע.א.ח הנדסה זכתה במגרש ל-48 דירות תמורת 3.1 מיליון שקל; אחים עמנואלוב בע"מ זכתה במכרז ל-32 דירות תמורת 2.5 מיליון שקל; מבני גזית זכתה במתחם ל-56 דירות תמורת 2.9 מיליון שקל; ואגדים הנדסה זכתה ב-2 מכרזים ל-32 דירות, כל אחד ב-4.6 מיליון שקל.

המכרזים בעפולה לא היו המכרזים המוצלחים היחידים. בבית שאן, במתחם מרכז שווקים, נמכר מגרש לבנייה של 20 דירות ב-2.12 מיליון שקל (כ-106 אלף שקל קרקע לדירה, שקל לקרקע ליחידה) ליזם גדליה נזימה. המחיר כמעט כפול משומת הקרקע שהיתה בידי המינהל. בשכונת קרית מנחם באופקים נמכרו קרקעות ל-235 דירות, לפי ממוצע של 69.5 אלף שקל לקרקע לדירה, ואילו בנצרת נמכרו קרקעות ל-118 דירות במחיר של 94 אלף שקל לקרקע ליחידה (המחירים כוללים הוצאות פיתוח).

בתגובה אמר שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס: "ב-2010 שיווקו משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל יותר מ-34 אלף דירות, כפול מהממוצע השנתי בעשור האחרון. השיווקים הצליחו בפריפריה הקרובה, כמו רמלה, ועד לעפולה ובית שאן, עם מציעים רבים בכל מכרז. הביקושים של השוק מלמדים על צמא לקרקעות בכל רחבי הארץ, גם בפריפריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully