וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיישרים קו עם העולם: הסכום המחייב דיווח לרשות להלבנת הון ירד ל-50 אלף שקל

עידו באום

23.2.2011 / 6:58



>> הסכום המינימלי החייב בדיווח לרשות להלבנת הון בעת הוצאה או הכנסה של כספים מישראל ואליה ירד מ-90 אלף שקל ל-50 אלף שקל. בימים האחרונים אישרו שר האוצר יובל שטייניץ ושר המשפטים יעקב נאמן להוריד את הסף, בעקבות ההערכה כי הסכום הקודם אינו עומד באמות המידה הבינלאומיות. הסף החדש דומה לסף בארה"ב וקנדה, וכן משתווה לסף הדיווח המוטל על המוסדות הפיננסיים בישראל.



החובה לדווח על סכומי כסף, כולל כסף מזומן, בכניסה לישראל וביציאה ממנה נועדה להקשות על הלבנת הון באמצעות פיצולו להעברות כספיות בסכומים קטנים.

מהרשות למלחמה בהלבנת הון נמסר אתמול כי מדי שנה מגיעים אליה בממוצע כאלפיים דיווחים מאגף המכס על תנועה של סכומים העולים על 90 אלף שקל, ואולם אין יכולת להעריך מה יהיה שיעור העלייה בהיקף הדיווח בעקבות השינוי.



העונש על הפרת חובת דיווח הוא שישה חודשי מאסר או קנס שיכול להגיע לפי עשרה מהסכום שלא דווח ויותר. בפועל מטילה הוועדה להטלת עיצומים כספיים שדנה בתיקים אלה קנסות הנעים בין אלפי שקלים בודדים למאה אלף שקל, בהתאם לסכום שלא דווח.



בנובמבר 2010 פורסם כי שלמה אליהו, מבעלי השליטה בבנק איגוד ובעל מניות מרכזי בבנק לאומי, נחקר בחשד שלא דיווח על המחאה שהעביר לחו"ל מחשבונו הפרטי בסכום החייב בדיווח. במשטרה הגדירו את התיק "זעיר". דובר משרד המשפטים מסר אתמול כי התיק מונח על שולחנו של פרקליט המדינה משה לדור, וההחלטה לגביוו צפויה בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully