וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה: כך שומרים על עליונות באינטרנט

ניו יורק טיימס

23.2.2011 / 6:58

בזמן שבישראל מדברים על מהירות גלישה של 100 מגה-ביט בשנייה, בדרום קוריאה כבר מתכוננים לחיבור במהירות של ג'יגה-ביט בשנייה לכל בית. תאריך היעד: סוף 2012



>> דרום קוריאה מפעילה כבר כיום את תקשורת האינטרנט המהירה ביותר בעולם, אך אין בכך די עבור הממשלה הדרום קוריאנית. עד סוף 2012, הממשלה מתכוונת לחבר כל בית במדינה לאינטרנט במהירות של לא פחות מג'יגה-ביט בשנייה.



הממשלה הודיעה כי בקרוב תחל בניסוי שיקיף 5,000 משקי בית בחמש ערים בדרום קוריאה המחוברות לרשת. כל לקוח ישלם 30 אלף וון לחודש - סכום המסתכם בפחות מ-27 דולר. צעד זה יוכל להזניק את הסטנדרט המקומי הגבוה ממילא, ולהפוך את מהירות החיבור לאינטרנט לגבוהה פי 200 מתקשורת האינטרנט הממוצעת למשק בית בארה"ב.

הממונה על תוכנית הרחבת מהירות האינטרנט הנועזת של דרום קוריאה הוא צ'ואי גוואנג-ג'י, מהנדס רך דיבור בן 28, שמתהלך במשרד הממשלתי האפרורי שלו במרכז סיאול בנעלי בית מוויניל. גוואנג-ג'י לא רואה בחלקו בתוכנית שום דבר מהפכני, ולא מחשיב את עצמו כבעל חזון. אבל בעבודתו הוא מציץ אל עבר העתיד - אל הדרך שבה האינטרנט יתנהג בעשורים הקרובים, ומבקש לאפשר לקוריאה להגיע לשם.



"קוריאנים רבים הם מאמצים מוקדמים של חדשנות", אומר גוואנג-ג'י. "חשבנו שמוטב שנערך לטכנולוגיות כמו טלוויזיות תלת-ממד, טלוויזיות אינטרנט, מולטימדיה ב-hd, שיחות וידיאו ומחשוב ענן".



חלק מהטכנולוגיות האלה מצויות עדיין בשלבי פיתוח, אך בעבור גוואנג-ג'י, שום דבר אינו בלתי אפשרי. הממשלה מתכוונת לפרוש את תשתית האינטרנט המתאימה כשכל הפיתוחים הללו יבשילו ויגיעו לשוק.



"שם המשחק הוא ?כמה מהר אפשר להתחבר'", אומר קיונג נאם, דובר ענקית האלקטרוניקה סמסונג. "אנשים רוצים להוריד תוכן בבית וליהנות ממנו תוך כדי תנועה כשהם יוצאים החוצה. כעת החיבור אינו מושלם ורציף".



"לא ישלמו כמו היפנים"



הרעיון של אינטרנט במהירות ג'יגה-ביט בשנייה אינו חדש, אומר נאם. אבל אימוץ המהירות הזו בהיקפים גדולים עדיין לא התרחש, בייחוד מחוץ לאסיה. הונג קונג ויפן מציעות חיבור במהירות ג'יגה-ביט בשנייה. ממשלת אוסטרליה מתכננת להגיע למהירויות אלו עד 2018. גוגל בונה תוכנית ניסויית שמטרתה להציע חיבור במהירות ג'יגה-ביט בקמפוס בסטנפורד.



הדרום קוריאנים משלמים 38 דולר לחודש בעבור חיבור לרשת במהירות 100 מגה-בייט לשנייה, כך לפי נתוני oecd. האמריקאים, לשם השוואה, משלמים 46 דולר לשירות במהירות נמוכה בהרבה.



גוואנג-ג'י מסרב לקבוע מה יהיה הסכום שיגבו ספקי אינטרנט עבור חיבור במהירות ג'יגה-ביט. אבל הוא טוען כי הסכום לא יתקרב ל-70 הדולר שמשלמים יפנים עבור חיבור במהירות דומה.



פרויקטים ב-25 מיליארד דולר



תוכנית הג'יגה-ביט היא רק אחת מבין כמה פרויקטים בתחום האינטרנט שאותם מתכננת דרום-קוריאה ליישם בארבע השנים הקרובות. העלות הכוללת של הפרויקטים מוערכת ב-24.6 מיליארד דולר, כשממשלה תישא במיליארד דולר מכך - נמסר ממשרד התקשורת.



חברות תקשורת בקוריאה דוגמת kt ו-sk, וספקי כבלים כמו cj hellovision הן המשתתפות העיקריות בפרויקט הג'יגה-בייט. לפי גוואנג-ג'י, הממשלה השקיעה 4.5 מיליון דולר בפרויקט ב-2010 לבדה.



נכון לעכשיו, מרבית הגולשים הדרום-קוריאנים משתמשים בחיבור המהיר בעיקר למטרות בידור: צפייה במדיה בסטרימינג, הורדות סרטים ומשחקים מרובי משתתפים. ארגונים מנצלים את המהירות לנהל שיחות ועידה ב- hd עם לקוחות מעבר לים.



הציפייה היא לראות כיצד מפתחות טכנולוגיה ינצלו את חיבור הג'יגה-ביט. אחד המשתתפים בניסוי אומר: "הרבה יותר נוח לצפות בסרטים ובתוכניות דרמה בצורה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully