וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 24: "MTV וערוץ חפלה ירסקו אותנו"

מאת אופיר בר-זהר

23.2.2011 / 6:58

בלעדי ערוץ המוסיקה מוחה על כך ש-HOT העבירה את MTV לאפיק 26, בסמיכות לערוץ 24, וכי הערוץ עבר התאמה לקהל הישראלי. גורמים בשוק: "אין להם בושה, זאת מפלצת שמבקשת הגנה"



>> סיבוב נוסף בקרב בין hot לקשת: ערוץ 24 יוצא במחאה חריפה נגד המהלכים האחרונים של hot וערוץ mtv, שכוללים התאמה של הערוץ לקהל הישראלי ומעבר לאפיק 26 ב-hot, בסמיכות לאפיק ערוץ המוסיקה 24. הערוץ פנה למועצת הכבלים והלוויין וביקש הגנה, בטענה כי הצעדים יביאו לריסוקו, וכי אינו יכול להתחרות באופן הוגן ב-mtv.

לפני כחודש הושק ערוץ mtv ישראל, שהחליף את mtv אירופה. למעשה, מדובר במעבר לשידור של מוסיקה ישראלית ובתרגום לעברית של תוכניות. ב-24 טענו כי מדובר בערוץ חדש לחלוטין, שכן הוא כולל מאפיינים כמו כתוביות ותרגום, מוסיקה ישראלית בהיקף של 20%, ואף עתיד להפיק תוכניות מקומיות, לשדר הופעות חיות ועוד.



לפי טענות 24, שנשלחו למועצה לפני כחודש, "על 24 מושתת רגולציה מכבידה וקשיחה, מחויבויות תוכן המסתכמות בכ-30 מיליון שקל בשנה, לצד הפסדים צבורים של כ-45 מיליון שקל".



הערוץ טוען כי על המועצה לסייע לו באמצעות "ארגז כלים ראוי ומגוון, תוכני וכלכלי, שבאמצעותו יוכל להתמודד עם תנאי השוק הקשים והלא הוגנים הנכפים עליו". הערוץ מזכיר את שינוי הרישיון שביקש, במסגרתו יותר לו, בין השאר, לשדר יותר תוכניות לייפסטייל.



בפנייה נוספת ששלח 24 למועצה השבוע, כבר טוען הערוץ כי מדובר במהלך שיביא לריסוקו, ושהשינוי של mtv בוצע ללא אישור ובניגוד לכללי המועצה ולרישיון hot. לפי 24, "אי אפשר להפריז בחומרת המהלך של העתקת שידורי mtv הישראלי לאפיק 26 ובהשלכותיו הפטאליות על עתידו של ערוץ המוסיקה הייעודי. אם חששנו עד עתה מהסמיכות המתוכננת של ערוץ חפלה לאפיק 24 (שמיועד להיות באפיק 25 - אב"ז), הרי שחשש זה כבר קרם עור וגידים והוא עתה כפול ומכופל.



"שני ערוצי נישה מתחרים יכתרו את ערוץ 24 בעתיד הקרוב ויביאו לריסוקו, אלא אם תתעשת המועצה ותמנע את הסיכול הממוקד. מעיין החיים של ערוץ 24, מבזקי הפרסומות, ייהפך מהר מאוד לאגם המוות בו יוטבע. כל מבזק כזה יביא את הצופים לנטוש לאלטרנטיבות".



גורמים בתחום התייחסו לדברים בכעס. אחד הבכירים בשוק אמר: "מי שמם? שיעברו מערוץ 24 אם לא נוח להם. זו גחמה של מונופול בתחום הפרסומת במוסיקה. 24 הוא ערוץ שערורייתי שעושה קידום לקשת בימים שהיא לא משדרת ומוריד את הרייטינג של רשת, ובנוסף ביקש לתקן את הרישיון שלו מערוץ מוסיקה לערוץ שיש בו לייפסטייל. איזו הגנה מגיעה להם? אין להם בושה. זאת מפלצת שמבקשת הגנה".



אחרים תהו אם הזכיינית קשת חוששת מ-mtv. טענה נוספת שעלתה היתה כי זוהי התנהגות הגיונית של mtv ו-hot, שכן הנטייה הטבעית היא לשבץ ערוצים ליד אלה הדומים להם, והמהלך טוב הן לערוצים והן לצופים.



בין קשת, המחזיקה 44% מערוץ 24 ומנהלת אותו בפועל, לבין hot מתנהל סכסוך משמעותי. בתחילת השנה הורידה hot את ערוץ ביפ לאחר עשור של שידורים, והעלתה במקומו את ערוץ קומדי סנטרל, שאף הוא מיוצג על ידי ענני תקשורת המייצגת גם את mtv. בנוסף, קשת משכה את תכניה משירות ה-vod של hot, אך החזירה אותם למערכת לאחר כמה חודשים.



יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, מסר: "ערוץ mtv עבר התאמות כדי להיות נגיש יותר לקהל הישראלי. עדיין אי אפשר אישור להפקות מקומיות בערוץ. לגבי סוגיית אפיק 26, המועצה אינה נוהגת להתערב בשאלת מיקום האפיק על ידי הפלטפורמות, למעט בנסיבות מיוחדות המצדיקות זאת. hot עידכנה את המועצה על שינוי האפיק".



מ-hot נמסר בתגובה: "שינוי האפיק נעשה בהתאם להוראות הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully