וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן רמיוס תנסה לטרפד את המיזוג עם CSR

מאת יורם גביזון

23.2.2011 / 6:58

משרד עורכי דין אמריקאי בוחן הפרת חובות נאמנות של דירקטוריון צורן. מניית CSR השילה עוד 3% משוויה



>> קרן רמיוס (ramius) האמריקאית מאיימת לטרפד את המיזוג בין צורן ל-csr הבריטית בעסקת מניות לפי שווי של 679 מיליון דולר. רמיוס, המחזיקה ב-9.3% ממניות צורן, טוענת שהעסקה אינה משקפת את שוויה הכלכלי המלא של צורן.

נראה, אם כן, שטעות היתה בידי הנהלת צורן, אם זו העריכה שהקרן האמריקאית תסתפק ברווח של 100% על השקעה של שלושה חודשים. הקרן האמריקאית מעלה את השאלה, אם העסקה היא תוצאה של הליך מכירה מלא והוגן שבו עשתה הנהלת החברה מאמץ למקסם את הערך לבעלי מניותיה של צורן.



שותף מנהל בקרן רמיוס, ג'פרי סמית', אמר כי המיזוג שעליו הוכרז אתמול, הוא ניסיון נוסף של דירקטוריון צורן לעקוף את רצונם של בעלי המניות. לדבריו, עצם ההכרזה על מיזוג שבועות ספורים לפני כינוסם המתוכנן של בעלי המניות במטרה לדון בהצעתה של רמיוס להחליף את מרבית חברי הדירקטוריון נראה ניסיון אחרון ונואש לחמוק מהכרעת בעלי המניות בעד החלפתם. להערכת סמית', ההכרזה על המיזוג מעוררת חשש שמטרתו היחידה של המיזוג המוצע היא לשמש מוצא של כבוד לדירקטוריון שהציג תוצאות עלובות, ואשר הוותק הממוצע של חבריו הוא 20 שנה, במקום לפעול למקסום ערכה של החברה עבור בעלי מניותיה.



סמית' קבע כי לבעלי המניות של צורן יהיו נציגים במועצת המנהלים של החברה שיהיו מודעים לחובת הנאמנות שלהם ולהבטחת האינטרס של בעלי המניות. "המועמדים שלנו לדיקרטוריון החברה מבינים עקרון בסיסי זה של ממשל תאגידי ויעבדו במסגרת החוזה עם csr, כך שבעלי מניותיה של החברה יקבלו את התמורה המקסימלית", אמר סמית'.



רמיוס ניסתה החל בנובמבר 2010 להדיח את הנהלת צורן באמצעות מינוי שישה מועמדים מטעמה למועצת המנהלים של החברה. רמיוס הסבירה את הפנייה לבעלי המניות של החברה בכך שהנהלתה עוסקת בהשמדה שיטתית של ערך לבעלי המניות תוך שהיא ממשיכה בניסיונות להיאחז בשווקים שבהם אין לה יתרון יחסי כמו פיתוח שבבים לטלוויזיות דיגיטליות ולמכשירי dvd.



משרד עוה"ד האמריקאי levi & kobrinski הודיע כי הוא בוחן אם מועצת המנהלים של צורן הפרה את חובת נאמנותה לבעלי מניותיה של החברה כאשר אישרה את המיזוג עם csr. מניית צורן עלתה בפתיחת המסחר ב-15% למחיר של 10.77 דולרים המשקף שווי חברה של 541 מיליון דולר בלבד לעומת שווי של 679 מיליון דולר שהיה השווי שעל פיו התבססה העסקה עם csr; עלייה זו משקפת, ככל הנראה, את הירידה במנית csr בשני ימי המסחר האחרונים, כך שהקצאת 96 מיליון מניות csr לבעלי מניותיה של צורן משקפת שווי של 590 מיליון דולר לצורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully