וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בבורסות אסיה עקב המהומות בלוב; טוקיו יורדת ב-0.8%

הדר תדמור

23.2.2011 / 7:46

מחיר הנפט עולה ב-0.2% לאחר ששליט לוב איים כי יורה לכוחות הביטחון במדינה לפוצץ את צינורות הנפט



ירידות נרשמות בבורסות אסיה, בשל המהומות בעולם הערבי - ובעיקרן בלוב. בורסת טוקיו יורדת ב-0.8%. בורסת סיאול יורדת ב-0.5% ובורסת הונג קונג יורדת ב-0.4%. מחיר הנפט עולה ב-0.2% ונסחר מעל לרמה של 95 דולר לחבית.



שליט לוב, מועמר קדאפי, הורה לכוחות הביטחון במדינה להפציץ את צינורות הנפט, ולנתק את האספקה למדינות הים התיכון כך דיווח הלילה (רביעי) הטיים, היוצא לאור בארה"ב. את המידע העביר כותב טורי דעה בעיתון, רוברט באייר, שלדבריו נסמך על מקור המקורב לממשל הלובי.



"אין מידע אמין ומוצק שמגיע מטריפולי, אולם מקור הקרוב למשטרו של קדאפי שהצלחתי להגיע אליו דיווח לי שהמצב במדינה עומד אף להסלים", כתב באייר. "בנוסף למספר צעדים אחרים, קדאפי הורה לשירותי הביטחון במדינה לחבל במתקני הנפט. הם יתחילו בהפצצת מספר צינורות נפט, וינתקו את האספקה למדינות המזרח התיכון".



אתמול בערב גינתה שרת החוץ האמריקאית, הילרי קלינטון, את דיכוי המהומות האכזרי בלוב. "המסר היום מאוד ברור ולא משתמע לשתי פנים, הקהילה הבינלאומית דורשת שהאלימות בלוב תיפסק. על ממשלת לוב לכבד את הזכויות האוניברסליות של אזרחיה". קלינטון שוחחה מוקדם יותר השבוע עם חברי הממשלה הלובית, אך הנציגים האמריקאים לא יצרו קשר עד כה עם קדאפי ישירות. אמש פרסמה קלינטון הודעה חריפה ובה אמרה כי "עכשיו זה הזמן לעצור את שפיכות הדמים הלא מקובלת הזאת".



ירידות נרשמות במניות מגזר הפיננסים ביפן. מניית מיצובישי ufj יורדת ב-13%. מניית מיזוהו פייננשל יורדת ב-1.8%. מניית סומיטומו מיצוי יורדת ב-1.1%.



מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש אפריל עולים ב-0.2% ונסחרים ברמה של 95.61 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully