וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק האירופי להשקעות קורא להגדלת תקציבו על מנת לתמוך בדמוקרטיה במזרח התיכון

רויטרס

23.2.2011 / 7:51

הבנק מיצה כבר את מרבית תקציבו עד 2013 ומבקש הגדלה של מיליארד יורו על מנת להשקיע במזרח התיכון



הבנק האירופי להשקעות (eib), אמר אתמול כי נדרשים לו כספים נוספים על מנת לתמוך במעבר לדמוקרטיה בתוניסה, מצרים ומדינות אחרות באזור המזרח התיכון, והוסיף כי גם הגדלת התקציב שביקש מהאיחוד האירופי תאפשר לו אך ורק לשמור על רמת ההשקעות הנוכחית.



עם זאת, אם ממשלות האיחוד האירופי יאשרו הלוואות נוספות בסך מיליארד יורו, ויאפשרו ל-eib להשקיע מחדש את הכספים שקיבל בחזרה מהשקעות קודמות, יוכל הבנק להגדיל הלוואותיו למזרח התיכון ל-6 מיליארד יורו ב-3 השנים הקרובות.



"עם 6 מיליארד יורו, אנחנו חושבים שנוכל לעשות משהו משמעותי בשנים הקרובות", אמר נשיא ה-eib פיליפ מיישטאדט, והדגיש כי פרויקטים חדשים צריכים לשים דגש על יצירת משרות, בייחוד עבור אנשים צעירים. כיום ל-eib יש פרויקטים במרוקו, תוניסיה, סוריה, מצרים, לבנון, אלג'יר והרשות הפלסטינית. אין לו אישור להשקעה בלוב.

ב-2010 העניק ה-eib הלוואות שיא בסך 2.6 מיליארד יורו לפרויקטים במדינות ערב, והיה לגורם שהעניק הכי הרבה מימון ארוך-טווח באזור. אך הלוואות אלה רוקנו את קופת הבנק, יחד עם גידול בהשקעות בתקופת המשבר הכלכלי. מתוך 8.7 מיליארד יורו שנועדו להלוואות הבנק בין השנים 2008-2013, נורו רק 2.8 מיליארד יורו, לדברי מיישטאדט.



ה-eib מתמקד בשלושה סוגי השקעות במדינות ערב: השקעות ישירות במיזמים חדשים, הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים, ותשתיות תחבורה ואנרגיה הדרושות להמשך הפיתוח. הוא מגייס כספים באמצעות הנפקות אג"ח להן ערב האיחוד האירופי מבחינה פוליטית, וה-eib עצמו מבחינת סיכוני האשראי הרגילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully