וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יי פי מורגן: רעידת האדמה בניו זילנד - אסון הטבע היקר מאז 2008

סוכנויות הידיעות

23.2.2011 / 7:57

חברות הביטוח עלולות לקבל תביעות בשווי 12 מיליארד דולר



רעידת האדמה הקטלנית בניו זילנד עלולה להיות אסון הטבע היקר ביותר לחברות הביטוח מאז שנת 2008, כך העריך בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס - לפי בלומברג.



חברות הביטוח עלולות לקבל תביעות בשווי 12 מיליארד דולר מנפגעי רעש האדמה שהתרחש אתמול בעיר כרייסטצ'רץ', כך אמר מייקר האטנר, אנליסט בבנק האמריקאי, בדיווח למשקיעים. אם תחזית זו תתברר כנכונה, יהיה זה אסון הטבע היקר ביותר לחברות הביטוח מאז סופת ההוריקן אייק שהכתה בארה"ב בשנת 2008, אשר עלתה לחברות הביטוח 19.9 מיליארד דולר.

רעידת האדמה בניו זילנד הביאה למותם של לפחות 75 בני אדם, הריסתם של בניינים ולכידתם של עובדים בעיר השניה בגודלה בניו זילנד. רעידת האדמה הגיעה לאחר רעש קודם ב-4 בספטמבר, שהיה בעוצמה 7 בסולם ריכטר, אך לא גרמה למותם של בני אדם.



"אפילו בניינים שעדיין עומדים עלולים היו לספוג פגיעות מבניות קשות וצריך יהיה לבנותם מחדש", אמר האטנר במכתב למשקיעים.



הבנק המרכזי של ניו זילנד עשוי לדחות את העלאת הריבית עד לשנה הבאה, בעקבות רעידת האדמה אשר השיקום ממנה קרוב לוודאי יפגע בצמיחה ואף עלול להוביל את הכלכלה המקומית למיתון. העלויות הכלכליות למדינה צפויות לפגוע בביטחון הצרכנים, בהכנסות מתיירות וכספי הציבור. עלויות השיקום מרעידת האדמה בתחילת ספטמבר לבדה עומדות כיום על 5 מיליארד דולר ניו זילנדי (3.7 מיליארד דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully