וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קדאפי הורה להפציץ את צינורות הנפט במדינה

סוכנויות הידיעות

23.2.2011 / 7:18

הנפט מסוג Light Crude עולה ל-95.57 ד' לחבית בניו יורק; הנפט מסוג ברנט עולה ל-106.50 ד' לחבית



מחיר הנפט נסחר קרוב לשיא של 28 חודשים, בעקבות המהומות בלוב, אשר מאיימות לשבש את הייצוא ממדינת הנפט ולאחר דיווחים כי שליט לוב, מועמר קדאפי, הורה להפציץ את צינורות הנפט במדינה.



קדאפי, הורה לכוחות הביטחון במדינה להפציץ את צינורות הנפט, ולנתק את האספקה למדינות הים התיכון - כך דיווח הלילה "טיים". את המידע העביר כותב טורי דעה בעיתון, רוברט באייר, שלדבריו נסמך על מקור המקורב לממשל הלובי.

"אין מידע אמין ומוצק שמגיע מטריפולי, אולם מקור הקרוב למשטרו של קדאפי שהצלחתי להגיע אליו דיווח לי שהמצב במדינה עומד אף להסלים", כתב באייר. "בנוסף למספר צעדים אחרים, קדאפי הורה לשירותי הביטחון במדינה לחבל במתקני הנפט. הם יתחילו בהפצצת מספר צינורות נפט, וינתקו את האספקה למדינות המזרח התיכון".



אתמול הודיע קדאפי כי אין בכוונתו להתפטר, וכי הוא מתעתד להמשיך ולהילחם נגד אלה שקשרו קשר נגד לוב. בנאום שנראה כמופע אימים של עריץ שמשטרו עומד לקראת סופו, איים קדאפי שוב ושוב כי יפעיל כוח נגד המפגינים נגדו, ושאם תימשך המחאה, הרי שלוב תעלה בלהבות. "נעבור בית אחר בית", איים.



החוזים על הנפט הגולמי מסוג light crude למסירה באפריל עולים ב-0.2% ל-95.57 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק. החוזים מסוג ברנט עולים ב-0.7% ל-106.50 דולר לחבית בלונדון. אתמול ננעל הנפט בניו יורק במחיר של 95.42 דולר לחבית – הרמה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2008 – ומחיר הנפט מסוג ברנט ננעל קרוב לרמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2008.



מדינות אופ"ק יגבירו את תפוקת הנפט אם יהיה מחסור בנפט, אמר שר הנפט הסעודי, עלי א-נעימי. לסעודיה, יצואנית הנפט הגדולה ביותר ויצרנית הנפט הגדולה באופ"'ק, יש תפוקה עודפת של 4 מיליון חביות ביום, אמר א-נעימי. לדבריו, כל יצרניות הנפט בעולם יוכלו לייצר 6 מיליון חביות נוספות. אתמול אמרה סוכנות האנרגיה הבינלאומית כי היא "מוכנה, כמו תמיד, לספק נפט לשוק במקרה של שיבושים רציניים בתפוקה, אם לא תהיה חלופה זמינה במנגנוני השוק הרגילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully