וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קדאפי הורה לפוצץ את צינורות הנפט בלוב

לפי דיווח של מקור המקורב לשליט לוב ל"טיים" האמריקאי, הורה קדאפי לחבל בצינורות הנפט של המדינה ובכך לנתק את אספקת הנפט מהמזרח התיכון והמערב

שליט לוב, מועמר קדאפי, הורה לשירותי הביטחון המדינה להתחיל ולפגוע במבני הנפט במדינה כחלק ממאבקו במורדים, כך דווח הבוקר (רביעי) במגזין "טיים" בארה"ב, לפי מקור המקורב לשלטונו של קדאפי. לפי המקור, שירותי הביטחון יתחילו בפיצוץ צינורות הנפט במדינה, ובכך ימנעו את מעבר הנפט לנמלי המזרח התיכון. החבלה המתוכננת נועדה ככל הנראה לשדר מסר לשבטים המורדים מפי קדאפי, כאומר למורדים: "זה או אני או כאוס".

עם זאת, צוין במגזין כי אותו מקור סיפר לפני כשבועיים כי המהומות במצרים וטוניסיה לא יגיעו ללוב. המקור סיפר כי קדאפי שולט בשבטים הגדולים במדינה ועל כן צויין בעיתון כי יש לקחת את דבריו בסייגים הראויים. עם זאת, דיווח מסוג זה עלול להיות הרסני לאספקת הנפט למערב ועל כן יש להתייחס אליו במלוא כובד הרצינות.

יש לציין כי עצם חוסר היציבות בלוב ובמזרח התיכון הביאו בימים האחרונים לזינוק במחירה של חבית נפט שצפויה לקבל ביטוי גם במחירי הדלק ברחבי העולם. באם תנותק אספקת הנפט מלוב כליל, יגרום הדבר ככל הנראה לעליית מחירי הדלק בצורה קיצונית.

אמש נשא קדאפי נאום רשום, לראשונה מאז פרוץ המהומות במדינתו. קדאפי האשים את מדינות המערב בהצתת המחאה, ואמר: "אני לא מתכוון לעזוב את הארץ הזו. אני הולך למות פה כקדוש, שלדי אבותיי עדיין שוכבים בקברם". עוד הוסיף: "מועמר קדאפי הוא לא שליט שמתפטר, קדאפי הוא מפקד מהפכה. ומהפכה פירושה הקרבת קורבנות". לדבריו, "החבר'ה הצעירים במדינה מחקים את מה שקרה בטוניסיה ובמצרים, אך אין בכוונתי לפרוש או להיכנע כמו מנהיגים אחרים".

מועמר קדאפי. ShutterStock
מועמר קדאפי/ShutterStock

כמו כן, פרסמו אמש השלטונות בטריפולי נתונים רשמיים ראשונים באשר למניין הקורבנות במהומות במדינה בימים האחרונים. לפי ההודעה, 300 בני אדם נהרגו עד כה במהומות, מהם 242 אזרחים.

בעקבות המתרחש במדינה, פרסה הלילה מועצת הביטחון של האו"ם הודעה ובה גינוי חריף לאלימות נגד האזרחים בלוב, וכן קריאה לפיה יש להעמיד לדין את האחראים לכך. ההודעה נמסרה בתום דיון על המהומות במדינה, כאשר מספר שעות קודם לכן, התייחסה מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, להפגנות בלוב נגד השליט, מועמר קדאפי, וקראה לשלטון בטריפולי להימנע משימוש באלימות נגד המפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully